کشف ۶ دهنه کوره‌ی ذغال‌گیری در مریوان

کاربران توئیتر در رشته توئیتی خبر از کشف کوره‌های ذغال‌گیری در روستاهای مریوان داده‌اند. جنگل‌های این ناحیه پاک تراشی شده و درختان آن یا به ذغال تبدیل می‌شوند یا به شهرهای بزرگ قاچلق می‌شوند.

کشف ۶ دهنه کوره‌ی ذغال‌گیری در مریوان

‌کاربران توئیتر در رشته توئیتی خبر از کشف کوره‌های ذغال‌گیری در روستاهای مریوان داده‌اند. جنگل‌های این ناحیه پاک تراشی شده و درختان آن یا به ذغال تبدیل می‌شوند یا به شهرهای بزرگ قاچلق می‌شوند. 

 

چند روز پیش‌ اکیپی از پرسنل اداره منابع طبیعی و فعالان ‎محیط زیست تنها در روستای “لیو و مرانه” مریوان ۶ دهنه کوره‌ ‎زغال‌گیری را کشف کردند.

هنگام مشاهده، یک بیل مکانیکی هم در روز روشن مشغول تخریب و ‎قطع درختان منطقه بوده که یا در حال قاچاق چوب هستند یا آن را به زغال تبدیل می‌کنند. ‌‌

اینجاست که باید پرسید پای چه اشخاص و نهادی در میان است که در روز روشن بدون هیچگونه برخورد و عقوبتی، اقدام به تخریب اکوسیستم این منطقه می‌شود؟

‌ تصاویر دیگری از ‎قطع درختان بید این بار در جنگل‌های روستای رستمان در ‎سقز.

قطع درختان_مریوان

انتشار این تصاویر در حالی‌ست که در روزهای اخیر ‎فعالان محیط زیست ویدیوهایی از کامیون‌های حامل ‎چوب قاچاق از کُردستان به دیگر شهرها را منتشر و نسبت به ادامه آن و سکوت دستگاه‌های دولتی هشدار داده بودند.

‌‌تصویری از حمل ‎چوب قاچاق از جنگل‌های کُردستان به کلان شهرها.

قاچاق چوب

این محموله چوب قاچاق چند روز پیش در نزدیکی ‎قروه از سوی اداره منابع طبیعی متوقف و ضبط شد.

ناکارآمدی قوانین موجود و رد پای برخی از نهادهای دولتی موجب تسریع ویرانیِ بخش وسیعی از جنگل‌های این مناطق شده است. ‌

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها