چرا پیروز توله یوز ایرانی فوت کرد؟ + فیلم

به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می‌کرده است.

چرا پیروز توله یوز ایرانی فوت کرد؟ + فیلم

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از ایسنا، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن پیروز خبر داد.

غلامرضا ابدالی در حالی از تلف شدن «پیروز» خبر داد که این گونه دیروز عصر به علت شرایط نامساعد کلیوی برای دیالیز صفاقی به اتاق عمل رفت اما نتوانست طاقت بیاورد.

«پیروز» به همراه دو توله یوز دیگر ۱۱ اردیبهشت ماه به روش سزارین از «ایران» - ماده یوز در اسارت - در پارک ملی توران متولد شد و تنها او زنده مانده است که در پارک پردیسان از او نگهداری می‌شود. پنجشنبه شب (۴ اسفندماه) بود که دستگاه گوارش «پیروز» دچار مشکل شد و دفع نداشت بنابراین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال داده شد. معاینات لازم انجام شد و با حال مساعد به پارک پردیسان برگشت اما شنبه (۶ اسفند) دوباره به علت وضعیت نامساعدی که داشت به بیمارستان منتقل شد.

به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می‌کرده است.

دکتر امید مرادی - رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی - در ویدئویی - که در صفحه این بیمارستان در اینستاگرام منتشر شد - درباره تلف شدن «پیروز» اظهار کرد: «پیروز» امید یک ملتی بود و ما خیلی متاسف هستیم که نتوانستیم در بازگرداندن امید ملت ایران به جامعه خبرهای خوبی را اعلام کنیم.

وی درباره ساعت تلف شدن «پیروز» گفت: امروز صبح (۹ اسفندماه) ساعت ۶و۴۵ دقیقه«پیروز» را از دست دادیم.

مرادی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش‌هایی که تیم درمانی «پیروز» از روزی که به بیمارستان ما ارجاع شد تا لحظه‌ای که از بیمارستان رفت به صورت کامل منطبق با مواردی که برای حیوان نیاز بود، انجام شد و از هیچ تلاشی برای بهبودی او فروگذار نشد. ما از تمام پتانسلیل‌های داخل و خارج کشور استفاده کردیم اما متاسفانه سیر بیماری و عارضه‌ای که پیروز به آن مبتلا بود سرانجامی جز رفتن نداشت.

حجم ویدیو: 2.05M | مدت زمان ویدیو: 00:00:40
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها