نقد رمان «پطرزبورگ» نوشته آندرِی بیه‌لی در شهر کتاب

رمان «پطرزبورگ» نوشته آندرِی بیه‌لی روز سه‌شنبه ۱۷ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد و بررسی می‌شود.

نقد رمان «پطرزبورگ» نوشته آندرِی بیه‌لی در شهر کتاب

سرویس فرهنگی مستقل آنلاینمهر نوشت نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی رمان «پطرزبورگ» نوشته آندرِی بیه‌لی روز سه‌شنبه ۱۷ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

رمان «پطرزبورگ» نوشته‌ آندرِی بیه‌لی چندی پیش با ترجمه فرزانه طاهری توسط نشر مرکز منتشر شد. ارزش این رمان در ویژگی‌های غریب سبکی و زبانی نویسنده و ارائه‌ فضای شگفت‌انگیزش از روسیه‌ سال۱۹۰۵  است. در این رمان، تاریخ و فرهنگ و سیاست در هم آمیخته شده یا کنار هم قرار گرفته‌اند.

نویسنده این‌کتاب با خلق فضایی وهم‌انگیز، در شهری که پایه‌هایش بر آب است، اقلیمی مه‌آلود دارد و خود به شخصیت اصلی رمان بدل شده، اثری ممتاز آفریده با زبانی یگانه و تصاویر ذهنی که در تاریخ ادبیات روسیه‌ تا آن زمان نظیر نداشته است. بی‌جهت نیست که ولادیمیر ناباکوف این اثر را در زمره‌ چهار رمان برجسته‌ قرن بیستم قرار داده است.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور و سخنرانی زهرا محمدی عضو هیات علمی زبان و ادبیات روسی دانشگاه تهران و مترجم اثر همراه است.

این‌برنامه روز سه‌شنبه ۱۷ دی از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها