گالری‌گردی هفته اول دی‌ماه/ از «داخل گیومه» تا «بودن»

نمایشگاه نقاشی‌های نیما صفدریان با عنوان «صورت بی‌صورت بی‌حد غیب» و نمایشگاه حجم و چندرسانه‌ای مشکات مشکاتیان با عنوان «داخل گیومه» از فردا در گالری شکوه و الهه گشایش می‌یابند.

گالری‌گردی هفته اول دی‌ماه/ از «داخل گیومه» تا «بودن»

سرویس فرهنگی مستقل آنلاینگالری‌های پایتخت در اولین جمعه زمستانی سال ۱۳۹۸ همچون جمعه‌های پیشین برنامه‌های افتتاحیه نمایشگاه‌های هنری خود را دارند و برخی دیگر نیز نمایشگاه‌های قبلی خود را ادامه می‌دهند. مهر نوشت در این میان، گالری‌های فرهنگسراها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و گالری‌های فرهنگسراهای ابن سینا، معرفت و گلستان نیز در این روز نمایشگاه‌های هنری را افتتاح می‌کنند. در ادامه، برنامه افتتاحیه برخی نمایشگاه‌های هنری که جمعه ششم دی ماه گشایش می‌یابند، برمی‌شمریم.

گالری اثر

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های پویا رضی با عنوان «انفعال» از جمعه ۶ دی ماه در گالری اثر به نشانی خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک ۱۶ آغاز به کار می‌کند تا ۲۷ دی ادامه خواهد داشت.

در متن استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «نقطه‌شروع این مجموعه با شک درباره عمل نقاشی کردن شکل گرفت. در این مجموعه رضی به خلق نقاشی‌هایی دست زده است که در آن‌ها موضوع نقاشی از اهمیت کمتری نسبت به نحوه خلق آن برخوردار است.»

گالری اعتماد نگارستان

نمایشگاه انفرادی پرهام تقی‌اف از ۶ تا ۲۴ دی ماه با عنوان «مرجعیت نامتقارن و کالیدوسکوپ تاریخی» در گالری اعتماد نگارستان واقع در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان برگزار می‌شود.

در متن استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «جنبه مادی، «عکاسی» انتزاعی و بازنمایشی را به عکس‌هایی تبدیل می‌کند که شئی هستند و در فضا و زمان وجود دارند. بخشی از این امکان، امکان اینگونه اندیشیدن ناشی از این واقعیت اساسی است که هر عکس شئی است: «عکس ها را برای اهداف مشخصی که لزوماً با یکدیگر انطباق ندارند می‌سازند، استفاده می‌کنند، نگهداری و ذخیره می کنند… عکس‌ها را می‌توان منتقل کرد، از جایی به جای دیگر برد، پراکنده کرد یا آسیب زد، پاره کرد یا برید، زیرا مشاهده شامل یک یا چند برهم کنش فیزیکی است.» (نونو پورتو)»

گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های علی صادقی از ششم دی ماه به مدت ۱۰ روز در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول گشایش می‌یابد.

صادقی معتقد است تصویر نهایی حاصل چیرگی نسبی نقاشی بر نقاش پس از شکست‌های مداوم است. برای صادقی هیچ تصویری تمام‌شده نیست و زندگی در هر اثر می‌تواند تا ابد ادامه یابد.

گالری کاما

نمایشگاه نقاشی‌های بهناز جلالی با عنوان «زیر سایه‌های سنت» از ۶ تا ۱۷ دی در گالری کاما واقع در خیابان پاسداران گلستان دهم پلاک ۴۴ طبقه دوم برپا می‌شود.

در این نمایشگاه ۱۰ اثر از این هنرمند نقاش که با تکنیک ترکیب مواد روی بوم و رنگ روغن خلق شده‌اند، برای نخستین بار به نمایش در می‌آید. بهناز جلالی چند اثر از این مجموعه را به یاد استاد محمد ابراهیم جعفری خلق کرده و این نمایشگاه را به این هنرمند تقدیم کرده است.

گالری الهه

«داخل گیومه» عنوان نمایشگاه انفرادی حجم و چندرسانه‌ای مشکات مشکاتیان است که از جمعه ششم دی در گالری الهه واقع در خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک ۳ برپا می‌شود و تا شانزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

گالری شکوه

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های نیما صفدریان با عنوان «صورت بی صورت بی حد غیب» از ۶ دی ماه به مدت ۵ روز در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپا می‌شود.

گالری ویستا

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های حمید جعفری شکیب به مدت یک هفته در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ در روز جمعه ۶ دی ماه آغاز به کار می‌کند.

گالری راه ابریشم

«پیش از اتمام مهلت نگریستن» عنوان نمایشگاه عکس و چیدمان مریم فیروزی است که از جمعه ۶ دی ماه در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ آغاز به کار می‌کند و تا ۲۵ دی ادامه خواهد داشت.

گالری هفت ثمر

نمایشگاه نقاشی‌های سپیده سرلک و مهشید موسوی با عنوان «بودن» از جمعه همین هفته تا پایان دی ماه در گالری هفت ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپا خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها