با موافقت وزیر صمت سقف صادرات کاغذ برداشته می‌شود

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ از موافقت وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت برای برداشتن محدودیت صادرات کاغذ چاپ و بسته‌بندی خبر داد.

با موافقت وزیر صمت سقف صادرات کاغذ برداشته می‌شود

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: مهشید پورداد، دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگویی از موافقت ضمنی وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت برای برداشتن محدودیت صادارت کاغذ چاپ و بسته‌بندی خبر داد و گفت:‌ صادرات کاغذ بسته‌بندی محدود است،‌ ممنوع نیست اما محدودیت‌های داخلی وجود دارد. مطلوب ما این است که در صادرات کاغذ بسته‌بندی سقفی وجود نداشته باشد،‌ صادرات و مصرف داخلی می‌توانند به یک توازن مدیریت شده برسند؛ بنابراین تعیین محدودیت نظم بازار را به هم می‌زند.

به گزارش تسنیم وی ادامه داد: در این راستا در مذاکره با وزیر صنعت‌، معدن و تجارت برای برداشتن سقف صادرات کاغذ برآمدیم که وزیر موافقت ضمنی خود را اعلام کرد و گفت‌، من مانعی برای صادرات نمی‌بینیم، پس از این پس می‌توان کاغذ چاپ و بسته‌بندی را بدون محدودیت صادر کرد.

پورداد در پاسخ به اینکه این عدم محدودیت نیاز به تصویب یا بخشنامه خاصی دارد یا خیر گفت:‌محدودیت صادرات یک صورت‌جلسه بوده بخشنامه اداری یا قانون مصوب نبوده است؛ بنابراین گفته وزیر کفایت می‌کند.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا  همچنین از گردهمایی تمامی تولیدکنندگان کاغذ کشور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی خبر داد و یادآور شد: در این گردهمایی که یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، به هم‌اندیشی درباره راه‌های افزایش تولید داخل خواهیم پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها