نمایشگاه نقاشی‌خط «کوروش قاضی‌مراد»/ هنرمندی که مدرنیته را با حفظ اصالت انعکاس می‌دهد

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط «می‌دانی، نمی‌دانی» هنرمند کوروش قاضی‌مراد از امروز در نگارخانه سهراب افتتاح شد.

نمایشگاه نقاشی‌خط «کوروش قاضی‌مراد»/ هنرمندی که مدرنیته را با حفظ اصالت انعکاس می‌دهد

نازنین‌زهرا محمدی- سرویس فرهنگی مستقل آنلاینکوروش قاضی‌مراد هنرمند خوشنویس و طراح گرافیکی که یکی از دلایل شهرت‌اش ابداع خطی جدید به نام «سریر» است.

بعد از آخرین نمایشگاه انفرادی که قاضی‌مراد در سال 96 داشت، پاییز امسال تصمیم گرفت بعد از یک وقفه دوساله با دستی پر، تابلوهایی را که با ذهنیت مدرن گرافیکی و مجهز به فن خوشنویسی ضمن درک کامل این هنر، ترسیم کرده بود را در  دید عموم و علاقمندان هنرش قرار بدهد.

امروز جمعه 24 آبان افتتاحیه نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط کوروش قاضی مراد با نام «می‌دانی، نمی‌دانی» بود. افتتاحیه این نمایشگاه که از ساعت 17 در نگارخانه سهراب برگزار و با استقبال خوب جمعی از اصحاب هنر خوشنویسی و علاقمندان به آثار قاضی‌مراد روبرو شد.

آقای ترکمان مدیریت نگارخانه سهراب در خصوص این نمایشگاه گفت: گالری ما هدف‌مند حرکت می‌کند و در راستای این هدف با قاضی‌مراد همکاری کرده‌ایم.   

نمایشگاه کوروش قاضی مرادی

کوروش قاضی‌مراد نیز در افتتاحیه نمایشگاه‌اش گفت: «نمایشگاه دو سال پیش در حقیقت دکوراتیو بود. مشخصا خواستم خط را وارد اسباب زندگی مردم ببرم. در نتیجه با آیینه و گچ‌کاری، آثار را خلق کردم. اما از آخرین باری که فقط نمایشگاه خطاطی برگزار کردم تقریبا شش سال می‌گذرد. در آن از آیینه که امروزه کمتر به آن توجه می‌شود استفاده کردم. بسیار نمایشگاه موفقی بود، تقریبا هشتاد درصد کارها همان روز اول به فروش رسید. 

این هنرمند خوشنویس ادامه داد: من خودم را در همین کارهای مدرن و روان می‌بینم. امسال با دو هدف تصمیم گرفتم یک تعداد از کارهای را که در این دوسال انجام دادم را به نمایش بگذارم تا هم هنرجویان بتوانند از تکنیک‌های مختلفی که کار کردم استفاده کنند، و هدفم دومم این بود که اعلام حضور بکنم و نشان بدهم که در این دوسال مشغول کار بودم.

قاضی مراد در خصوص کارهای بعدی‌اش تصریح کرد که فعلا نمی‌توانم در مورد نمایشگاه بعدی توضیحی بدهم زیرا معتقدم که کار باید به یک پختگی برسد تا در دید عموم قرار بگیرد. اما در سه شهر مونترال، تونتو و ونکوور کانادا مارچ 2020 سه ورکشاپ و یک نمایشگاه قرار است که برگزار کنم.»

آثار کوروش قاضی مرادی

در این نمایشگاه حسین غلامی یکی از اساتید خطاطی نیز حضور داشت که در خصوص آثار قاضی‌مراد گفت: آثار کوروش نشان از نگاه متفاوت و استایل خاص آنها در ارائه است. در تابلوهای او ضمن احترام به خوشنویسی و نگارش، تکنیک‌های خاصی استفاده شده که آن را برجسته کرده است. آثاری که رو به سوی مدرنیته بودن دارد نشان از خلاقیت بالای خالق آن است.»

این نمایشگاه هر روز به جز روز یک‌شنبه که تعطیل است، از ساعت 11 تا 20 برای عموم آزاد است. نگارخانه سهراب واقع در خیابان سمیه، پایین‌تر از خیابان رامسر، پلاک 142 است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها