کم فروش‌ترین فیلم‌های سال/ دستان خالی 6 اثر سینمایی از فروش در گیشه

گزارش زیر میزان فروش شش فیلم سینمایی است که در هفت ماه اخیر روی هم رفته 300 میلیون فروش نداشته‌اند.

کم فروش‌ترین فیلم‌های سال/ دستان خالی 6 اثر سینمایی از فروش در گیشه

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: به گزارش گروه سینمای ایران در حالی که با توجه به مناسبات اقتصادی امروز سینمای ایران خیلی از کارشناسان فروش پایین تر از دو- سه میلیارد را برای یک فیلم معمولی هم برنمی تابند و از آن با عناوینی چون ناکامی و شکست یاد می کنند، امسال در سینمای ایران شاهد فروش بشدت نازل شش فیلم بودیم. شش فیلمی که مجموع فروششان به زحمت به مرز سیصد میلیون تومان می رسد و بی شک با این عدم بازگشت سرمایه، ضربه مالی شدیدی به سازندگان خود زده اند. ضمن اینکه اگر از وام های دولتی نیز برای ساخت برخی از این آثار بهره گرفته شده باشد که حتماً این طور بوده، این فروش نازل به ضرر گردش مالی سینمای ایران و هدر رفتن فرصت اکران نیز منجر شده است. ضمن اینکه با احترام به سازندگان این شش فیلم و اعتقاد بر اینکه فروش بالای یک فیلم لزوماً توجیهی برای کیفیت بالای آن نیست، متأسفانه هیچیک از آنها از حیث هنری نیز نتوانسته اند واکنش های چندان مثبتی را ایجاد کنند که بتوان با تکیه به این امتیاز، گیشه دلسرد کننده آنها را به دیده اغماض نگریست.

شگفت آور تر آنکه در صدر این لیست، «صدای منو می شنوید؟» با تنها سه میلیون و سیصد هزار تومان بدترین و مأیوس کننده ترین اکران چند سال اخیر را به خود اختصاص داد. بویژه وقتی بدانیم سال گذشته فیلم «گام های شیدایی» در انتهای جدول فروش سه میلیون و پانصد هزار تومان، یعنی دویست هزارتومان بیش از «صدای منو می شنوید؟» فروخته بود!

البته جدول امسال چند فیلم زیر یک میلیارد دارد که آنها را نیز باید به نوعی ناکامان بزرگ اکران ۹۸ نام نهاد. فیلمهایی مثل «به دنیا آمدن»، «سرکوب»، «چاقی»، «شکستن همزمان بیست استخوان»، «دختر شیطان»، «روسی»، «کروکودیل» و …

در ادامه اسامی این شش فیلم و مجموع فروش هر یک را مشاهده کنید. ضمن اینکه باید یادآور شد از این بین اکران «آبی به رنگ آسمان» در هنر و تجربه همچنان ادامه دارد:

«صدای منو می شنوید؟» سه میلیون و سیصد هزار تومان

«برمودا» ۳۸ میلیون

«تولدت مبارک» ۳۹ میلیون

«آبی به رنگ آسمان»حدود ۵۷ میلیون

«خانه دیگری» ۷۹ میلیون

«وکیل مدافع» ۸۶ میلیون

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها