«درخونگاه» «امین حیایی»، «سحر قریشی»، «رویا نونهالی»، «نیوشا ضیغمی»، «ژاله صامتی» و «مهراوه شریفی‌نیا» را دور هم جمع کرد

رونمایی از فیلم سیاوش اسعدیان با نام «درخونگاه» با حضور جمعی از بازیگران و هواداران برگزار شد.

«درخونگاه»  «امین حیایی»، «سحر قریشی»، «رویا نونهالی»، «نیوشا ضیغمی»، «ژاله صامتی» و «مهراوه شریفی‌نیا» را دور هم جمع کرد

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: درخونگاه فیلمی به کارگردانی سیاوش اسعدی محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم در سال ۱۳۹۷ در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است.

دیروز در اکران مردمی این فیلم امین حیایی، مهراوه شریفی‌نیا، ملیکا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی، ژاله صامتی و رویا نونهالی حضور داشتند. آن‌ها بعد از تماشای فیلم در کنار مردم عکس یادگاری گرفتند. 

اسدی کارگردان این فیلم در مورد واکنش به ابهاماتی پیرامون ضد ایرانی بودن فیلم خود گفت: من عاشق مملکتم هستم. مگر می‌شود که فیلمی علیه سرزمینم بسازم؟ و هیچ وقت فیلمی نخواهم ساخت که باعث خوش‌حالی عده‌ای در جای دیگر بشود. او اضافه کرد که این فیلم نماینده سینمای مسعود کیمیایی است.

اما مسعود فراستی با نقد درخونگاه در برنامه هفت گفت که این فیلم فکسنی، توهین‌آمیز و شرم‌آور است که پشت آن تفکری کثیف وجود دارد.

فراستی در نقد صریح این فیلم افزود: داستان این فیلم در یک محله اصیل تهران است که جزو آخرین جاهایی است که دشمن می‌تواند فتحش کند؛ دشمنی که دنبال زدن همه ریشه‌های ماست. کارگردان درخونگاه نه به مادر نه به خواهر و نه به برادر و نه حتی مادر بزرگ رحم نمی‌کند، پدر فیلم که اصلا معلوم نیست چه جانوری است. 

آدم‌های فیلم عجیب و غریب و توهین‌آمیز هستند و یک تصویر چرک از آدم‌ها نشان می‌دهد. یک تفکر کثیف پشت این فیلم است که دارد از جامعه انتقام می‌کشد و جایی برای دفاع نمی‌گذارد.

آخر فیلم هم تقلیل دوستی به یک نیازغزیری جنسی با بدترین نماهای ممکن رخ می‌دهد که مطلقا سینمایی در کار نیست، مطلقا آدمی در کار نیست و انگار فقط با حیوانی طرف هستیم که غریزه جنسی دارد.

من باورم نمی‌شود فیلمی این قدر بد، توهین‌آمیز و شرم‌آور با یک سینمای ناچیز، فیلمبرداری بد اصلانی و بازی‌های یکی از یکی بدتر ساخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها