نمایندگی «بینوایان» از سینما فرانسه برای اسکار بهترین فیلم بین المللی

فیلم درام «بینوایان» که قبلا جایزه هیئت داوارن در جشنواره کن را به خود اختصاص داده بود، در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی نماینده سینما فرانسه معرفی شد.

نمایندگی «بینوایان» از سینما فرانسه برای اسکار بهترین فیلم بین المللی

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: فیلم سینمایی بینوایان و نگاه لاج لی به موضوع آن، توانست در جشنواره کن نقدهای بسیار خوبی را از منتقدین دریافت کرده و در نهایت جایزه هیئت داوران را از آن خود کند.

بینوایان روایتی مدرن از سینمای فرانسه است که نمایندگی این کشور را در اسکار بهترین فیلم بین‌المللی برعهده گرفته است.

منتقد مجله ورایتی، گای لاج، در مطلبی در نقد این فیلم نوشته بود: "داستانی پرهیجان در مورد اعتراضات به خشونت نیروهای پلیس". لاج در ادامه، ساخته لی را با آثار اسپایک لی مقایسه کرده بود.

لاج لی کارگردان این فیلم در شهر مونفرمی به دنیا آمده است، جایی که مسافرخانه معروف تنادریه در رمان کلاسیک ویکتور هوگو، در آن قرار دارد. این کارگردان با نمایش مستند‌هایی در مورد خشونت‌های موجود در جامعه‌، به شهرت رسید.

داستان «بینوایان» از شورش‌های سال ۲۰۰۵ در فرانسه الهام گرفته شده است. شورش‌های خشونت‌آمیز و وحشیانه‌ای که سه هفته طول کشید. این فیلم تنش بین ساکنین محله و ماموران پلیس که باعث بالا گرفتن شورش‌ها می‌شوند، را بررسی می‌کند. در مرکز داستان استفانی (با بازی دیمن بونارد) قرار دارد که جدیدا به همراه دو همکار خود به جنبش ضد‌جنایت در مونفرمی پیوسته‌اند.

سابقه حضور سینمای فرانسه در اسکار بسیار موفق بوده است و سال‌هاست توانسته جوایز متعددی را در بخش‌های مختلف از آن خود کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها