آلبوم «میز دوتایی» بزودی منتشر می‌شود / روایت عاشقانه‌ای از بوشهر در حال و هوای موسیقی فولکلور + دانلود تک‌آهنگ

تهیه کننده گروه موسیقی «سیریا» با اعلام خبر انتشار یک قطعه جدید عاشقانه از جزییات انتشار آلبوم «میز دوتایی» بر اساس ترانه های فولکلور منطقه بوشهر سخن گفت.

جزییاتی از آلبوم «میز دوتایی» گروه «سیریا» اعلام شد

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین:

ماکان صغیری تهیه کننده گروه «سیریا» درباره قطعه «شعر یادُم رَ...» گفت: این اثر در ادامه انتشار قطعه «هوار» از پروژه «میز دوتایی» است که گروه سعی داشته در آن فضای جدیدی را در موسیقی بوشهر به تصویر بکشد به همین دلیل تلفیقی از موسیقی دنیا و موسیقی فولکلور بوشهر را شاهد هستیم ضمن اینکه اعتقاد گروه بر این است که می شود سازها، موسیقی ها و کلام روز را در خدمت موسیقی بوشهر قرار داد تا باعث جذب مخاطب به آثار و کلام فولکلور شود.

به گزارش مستقل‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی گروه «سیریا» وی ادامه داد: بر این اساس در قطعه «شعر یادُم رَ...»، محمد لاریان ترانه‌سرای اثر سعی کرده با استفاده از کلام بی بدیل سعدی لحظه عاشقانه ای را متصور شود که هر کسی ممکن است آن را تجربه کرده باشد. از این رو بوده که ترانه سرا با استفاده از ۲ بیت مشهور از سعدی و با اندک تغییر آن به گویش فولکلور بوشهر آن عشق خالصانه، ساده و صمیمی جنوبی را انتقال می دهد.

تهیه کننده گروه موسیقی بوشهری«سیریا» در پایان افزود: آلبوم «میز دوتایی» که امسال منتشر می شود، روایت عاشقانه ای از بوشهر دارد و با بهره گیری از ترانه های قدیمی فولکلور بوشهر سعی شده تا استفاده بجایی در این آثار صورت گیرد و در واقع شاید بشود از این ترانه ها به عنوان ترانه های معاصر یاد برد؛ ترانه هایی که با استفاده از گویش بوشهری و موسیقی روز فضای جدیدی را در موسیقی ایران تجربه می کند.

محمد لاریان ترانه سرا و خواننده، بهروز شریفیان پرکاشن، امیرحسین ماهینی گیتار باس و عود، معین پاکباز درامز، مهدی ناصری گیتار، مهدی منفرد نی انبان و عود نوازندگان گروه «سیریا» را تشکیل می دهند.

 

قطعه «شعر یادُم رَ...»

حجم فایل صوتی:10.63M | مدت زمان فایل صوتی :00:04:37
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها