هر ثانیه تبلیغ در مراسم اسکار؛ حدود 3 میلیارد تومان

پخش تلویزیونی مراسم اسکار شامل ۶۰ تا ۷۰ آگهی تبلیغاتی است که بنا بر اعلام منابع آگاه کمپانی دیزنی برای هر ۳۰ ثانیه بین ۱.۶ میلیون دلار تا ۲.۱ میلیون دلار دریافت می‌کند (حدود ۳ میلیارد تومان برای هر ثانیه).

هر ثانیه تبلیغ در مراسم اسکار؛ حدود 3 میلیارد تومان

شبکه ABC (شرکت پخش رسانه‌ای آمریکا) که متعلق به کمپانی دیزنی و پخش‌کننده رسمی جوایز سالانه آکادمی اسکار است، در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری مراسم نود و پنجمین دوره جوایز اسکار اعلام کرد که تمام تبلیغات تلویزیونی این مراسم پربیننده را فروخته است.

سال گذشته کمپانی دیزنی، ۱.۷ تا ۲.۲ میلیون دلار برای هر آگهی ۳۰ ثانیه‌ای در حین پخش تلویزیونی اسکار دریافت می‌کرد، اما با توجه به کاهش مخاطبان تلویزیونی مراسم اسکار در چند سال اخیر، امسال کمی هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش داده است.

در مراسم اسکار ۲۰۲۲ در مجموع ۱۳۹ میلیون دلار از محل ۷۰ آگهی در پخش تلویزیونی برای کمپانی دیزنی درآمدزایی داشت؛ در حالی که ۱۵.۸ میلیون دلار نیز از محل ۴۸ آگهی در پخش مراسم فرش قرمز کسب شد.

رکورد بیننده

پخش مراسم اسکار در سال ۲۰۲۲ از شبکه ABC در مجموع ۱۶.۶ میلیون بیننده جذب کرد که ۵۸ درصد بیش از ۱۰.۵ میلیون بیننده‌ای بود که در سال ۲۰۲۱ این رویداد سینمایی را تماشا کردند.

سایر مراسم‌ها از جمله جوایز امی و گرمی نیز در سال‌های اخیر شاهد کاهش شدید بینندگان تلویزیونی بوده‌اند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (بامداد دوشنبه ۲۲ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود و امسال فیلم «همه‌چیز همه جا به یکباره» با کسب ۱۱ نامزدی اسکار شانس بالایی برای درخشش در جوایز اسکار دارد و فیلم آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» و «بنشی‌های اینیشرین» نیز هرکدام ۹ نامزدی دریافت کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها