آماده هر گونه حمایت بودجه‌ای از صداوسیما هستیم

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: صداوسیما برای برخی زیرساخت‌ها نیاز مالی دارد که به آن توجه می‌کنیم و آماده هر گونه حمایت بودجه‌ای هستیم.

آماده هر گونه حمایت بودجه‌ای از صداوسیما هستیم

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی و معاونین سازمان در نشستی صمیمانه با حضور حمیدرضا حاجی‌ بابایی رئیس، محمد خدابخشی نایب رئیس اول، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس دوم و دیگر اعضای کمیسیون، ضمن تشریح برنامه‌های پیش روی سازمان صداوسیما همکاری کمیسیون برنامه و بودجه با سیاست‌ها و راهبردهای رسانه ملی در دوران تحول را مغتنم دانستند و بر لزوم تداوم آن تأکید کردند.

 

*رسالت صداوسیما در بازنمایی تحولات اجتماعی ایران

جبلی در این نشست با اشاره به ارتباط مؤثر و کارآمد رسانه ملی و مجلس شورای اسلامی‌گفت: سازمان صداوسیما رسالت خطیری در توسعه فرهنگی و بازنمایی تحولات اجتماعی ایران برعهده دارد و ارتباط با بعد حاکمیت برگرفته از بدنه جامعه ما را در رسیدن به اهدافمان کمک می‌کند.

 

*رسانه ملی مسیر تحول را پیش گرفته است

جبلی افزود: با توجه به عزم حاکمیت برای پیشرفت در همه قوا، رسانه ملی علی‌رغم تحریم‌ها و چالش‌هایی که دشمنان طراحی کرده اند، مسیر تحول را پیش گرفته ‌و اگرچه سایه تحریم‌های پیاپی رسانه‌ای صداوسیما را با چالش‌های متعددی روبه رو کرده، با عزم جزم مدیران رسانه، این توطئه‌ها به شکل قابل توجهی خنثی شده‌است؛ اما ما برای مقابله همه‌جانبه با این اقدامات همچنان نیازمند حمایت ‌های همه جانبه مجلسیم.

وی دلیل این فشارها را که تازه‌ترین آن سه بار تحریم رسانه ملی در فاصله ۲ ماه است، مؤثر و مفید بودن عملیات رسانه‌ای رسانه ملی دانست و گفت: تحریم‌های رسانه‌ای واکنش منفعلانه‌ای مقابل تلاش موفق رسانه ملی برای بر هم زدن تسلط رسانه‌ای غربی‌ها بر افکار عمومی مردم ایران است.

رئیس رسانه ملی با اشاره بر لزوم هوشیاری در فتنه‌‌های اخیر نیز گفت: رسانه‌ملی با فتنه‌های دشمنانی روبه‌روست که اجازه بیان حقیقت را نمی‌دهند و ورود صداوسیما با بنیه قوی است که فتنه‌ها را خنثی می‌کند.

 

*حمایت مجلس از تولیدات فاخر و انقلابی

در ادامه حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به اهمیت ساماندهی فرهنگی گفت: در چشم‌انداز فرهنگی باید ساماندهی فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.

وی از متولیان اصلی امور فرهنگی در کشور نیز یاد کرد و گفت: سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌پاسخگویان و متولیان اصلی تولیدات فرهنگی در کشور هستند و باید برای تولید آثار فاخر و ارزشمند، بودجه بهتری برای آنان اختصاص پیدا کند.

 

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نیز با اشاره به مقابله رسانه ملی با فتنه‌های اخیر گفت: رسانه ملی یک تنه مقابل رسانه‌های معاند ایستاد و در این برهه خوب درخشید.

وی اظهار کرد: صداوسیما برای برخی زیرساخت‌ها نیاز مالی دارد که به آن توجه می‌کنیم و آماده هر گونه حمایت بودجه‌ای هستیم. نایب رئیس رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اهتمام رسانه ملی برای ساخت سریال تاریخی شیخ محمد خیابانی گفت: شیخ محمد خیابانی از رهبران مشروطه است که همزمان با قیام میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان با هدف پیاده‌سازی قانون اساسی قیام کرد و امیدواریم این سریال به زودی کلید بخورد.

محمد خدابخشی نایب رئیس اول نیز گفت: ما هم اعتقاد داریم صداوسیما در جبهه فرهنگی مأموریت سنگینی برعهده دارد و توجه به اهمیت این حوزه در دستورکار مجلس است./فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها