مستندی درباره «همسایه‌های خوب» کودکان اوتیسمی

در کنار نامگذاری روزهای خاص به اوتیسم و سندورم داون که شاید مسئولان را به تکاپو وا دارد که نیازهای عزیزان مبتلا به این ۲ بیماری را بشناسند و کاری برایشان انجام دهند، افرادی هم هستند که کاری به روز و تاریخ ندارند و زمان خود را وقف این عزیزان کرده‌اند تا اعتماد به نفس را در این افراد افزایش دهند

مستندی درباره «همسایه‌های خوب» کودکان اوتیسمی

 جدیدترین روایت «همسایه‌های خوب» به قصه شایان اسدی اختصاص دارد که زندگی‌اش را وقف کودکان مبتلا به اوتیسم و سندروم داون کرده است.

 

به گزارش ایرنا، شایان اسدی که سوژه امروز بیست و یکم شهریورماه مجموعه مستند همسایه‌های خوب است یکی از این افراد است که زندگی‌اش را وقف کودکان سندروم داون و اوتیسم کرده است.

 

وی که فارغ‌التحصیل رشته تربیت بدنی‌ست، با آموزش مهارت‌های حرکتی و حرکت درمانی سعی می‌کند امید به زندگی را در این عزیزان بالا ببرد.

 

همچنین شایان اسدی در این راستا گروهی به نام همسانیم تشکیل داده است. این گروه قصد دارد در راستای تقویت مهارت‌های ارتباطی بچه‌ها با ایجاد دورهمی‌های دوستانه در روزهای جمعه، این باور را تقویت کند که ما انسان‌ها همسانیم و همه کودکان حق زندگی و بازی کردن دارند.

 

مجموعه مستند همسایه‌های خوب به کارگردانی مهدی بخشی‌مقدم و تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی که محصول مرکز مستند سوره است، هر روز ساعت ۱۹:۰۰ روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود و تکرار آن ساعت ۱۳:۳۰ روز بعد است.

 

دوم آوریل به عنوان روز جهانی اوتیسم نامگذاری شده است و در بسیاری از کشورها هفته‌ای را به عنوان آگاه‌سازی اوتیسم تعیین کرده‌اند اما در ایران دوم آوریل مصادف با روز طبیعت یعنی سیزده فروردین ماه است و ما حتی نامی از آن در سالنامه‌ها و تقویم رسمی کشور نمی‌بینیم. در حقیقت تمام آنچه برای کمک به خانواده‌های درگیر این بیماری انجام شده چند برنامه کوچک در رسانه‌هاست که آن هم مدیون تلاش‌های انجمن‌های اوتیسم شهرهای مختلف و نیکوکارانی‌ست که در این مسیر اقداماتی را انجام می‌دهند.

 

یکی دیگر از مشکلاتی که یک فرد از بدو تولد ممکن است به آن دچار شود، سندروم داون است. این بیماری ژنتیکی به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزم اضافی در جفت کروموزم ۲۱ به وجود می‌آید. بیست و یکم مارس مصادف با اول فروردین ماه، روز جهانی سندورم داون نام گرفته است.

 

در کنار نامگذاری روزهای خاص به اوتیسم و سندورم داون که شاید مسئولان را به تکاپو وا دارد که نیازهای عزیزان مبتلا به این ۲ بیماری را بشناسند و کاری برایشان انجام دهند، افرادی هم هستند که کاری به روز و تاریخ ندارند و زمان خود را وقف این عزیزان کرده‌اند تا اعتماد به نفس را در این افراد افزایش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها