هیچ بلای طبیعی و غیر طبیعی و هیچ حکومتی نمی‌تواند مانع عشق مردم به امام حسین شود

نه گرما، نه سرما، نه حکومت‌های اموی، عباسی و حکومت بعثی‌ها؛ هیچ مانعی نتوانست بر روی عشق مردم به امام حسین تأثیر بگذارد.

هیچ بلای طبیعی و غیر طبیعی و هیچ حکومتی نمی‌تواند مانع عشق مردم به امام حسین شود

دهه‌های گذشته شاهد پیاده‌روی هزار و یا دو هزار نفر متشکل از علمای حوزه علمیه و مردم نجف و کربلا در اربعین بودیم اما هم اکنون از ایران، عراق و تمام ملیت‌های مسلمان و غیرمسلمان جهان در این آئین حضور پیدا خواهند کرد. زمانی این جمعیت را به رود خروشان تشبیه می‌کردیم اما اکنون از آن با عنوان «اقیانوس مواج انسانی» نام می‌بریم.

هادی انصاری

هادی انصاری، پژوهشگر حوزه دین در پیاده‌روی اربعین در مقابل دوربین خبرنگاران اعزامی به عراق با اشاره به گرمای شدید هوا در کشور عراق گفت: در طول تاریخ از سال ۶۱ هجری که این آئین پیاده‌ روی اربعین انجام شده است؛ نه گرما، نه سرما، نه حکومت‌های اموی، عباسی و حکومت بعثی‌ها؛ هیچ مانعی نتوانست بر روی قلب مردم تأثیر بگذارد، بلکه سال به سال شاهد جمعیت بسیاری بودیم که راهی اربعین شده‌اند. زمانی این جمعیت را به رود خروشان تشبیه می‌کردیم اما اکنون از آن با عنوان «اقیانوس مواج انسانی» نام می‌بریم.

در دهه‌های قبل شاهد پیاده‌روی هزار و یا دو هزار نفر متشکل از علمای حوزه علمیه و مردم نجف و کربلا بودیم اما هم اکنون از ایران، عراق و تمام ملیت‌های مسلمان و غیرمسلمان جهان حضور پیدا خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها