یکتا جمالی ماجرای عجیب فرارش را تعریف کرد

دختر وزنه‌بردار ایرانی در مصاحبه‌ای رسماً اعلام کرد که به کشور آلمان پناهنده شده است.

 یکتا جمالی ماجرای عجیب فرارش را تعریف کرد

قرن نو نوشت: یکتا جمالی اوایل هفته قبل با گرفتن مدال نقره یک‌ضرب در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان تاریخ‌ساز شد؛ اما این افتخارآفرینی خیلی زود در حاشیه فرار او از هتل تیم ملی قرار گرفت.

دختر وزنه‌بردار ایران دوشنبه هفته گذشته بدون اینکه کسی از وضعیت او اطلاعی داشته باشد از هتل محل اقامت تیم ملی ایران گریخت و خبری از او در دسترس نبود.

حتی خانواده این ورزشکار هم از سرنوشت فرزندشان ابراز بی‌اطلاعی کرده و اعلام کردند از فدراسیون وزنه‌برداری شکایت خواهند کرد.

بعد از این اتفاق، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص پناهندگی او مطرح شد و بعد از گذشت چند روز مشخص شد که او به کشور آلمان پناهنده شده است. این ادعایی بود که یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان مطرح کرد؛ ادعایی که امروز مشخص شد درست بوده و این وزنه‌بردار در مصاحبه با همین شبکه از دلایل پناهندگی‌اش به آلمان گفت.

جمالی در این مصاحبه می‌گوید به دلیل شرایط سختی که در ایران داشته تصمیم گرفته تا به آلمان مهاجرت کند. او می‌گوید امکانات در تیم ملی وزنه‌برداری بانوان ایرانی به‌قدری کم بود که ما مجبور می‌شدیم از خانه برای اردوهای خود غذا بیاوریم. این درحالی است که افتخارات به‌دست‌آمده را مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری به نام خود می‌نوشتند. آنها مدعی بودند که شرایط فعلی زندگی خود را هم مدیون ما هستید!

جمالی البته به موضع حجاب هم اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات من برای ادامه این رشته حجاب بود و خب من می‌خواستم در شرایط دیگری برای ادامه زندگی‌ام برنامه‌ریزی کنم.

اما او در خصوص فرارش از هتل تیم ملی روایت عجیبی دارد. جمالی دراین‌خصوص می‌گوید: در تمام طول این سفر یک نفر از سوی فدراسیون وزنه‌برداری مأمور مراقبت از من بود تا فرار نکنم؛ اما یک روز وقتی که او خواب مانده بود و من برای صرف صبحانه به رستوران هتل رفته بودم به بهانه اینکه باید با خانواده‌ام صحبت کنم به مربی‌ام گفتم باید به محوطه بیرون از هتل برم که از همین فرصت استفاده کرده و سریع سوار ماشینی که هماهنگ شده بود شدم. بعد از آن هم با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام داده بودم راهی آلمان شدم.

او در ادامه در خصوص خانواده‌اش گفت: «وابستگی بسیاری به آنها داشتم اما قول می‌دهم که در آلمان برای آنها افتخارآفرینی کنم و حتی در زندگی کمک حالشان باشم.»

او که در این لحظات احساساتی شده بود ادامه داد: واقعاً متأسفم که به دلیل این شرایط مجبور شدم کشور خودم را که این همه علاقه به آن داشتم ترک کنم.

به‌این‌ترتیب با اظهارات جمالی پرونده ناپدید شدن او رسماً بسته شد تا یکی دیگر از ورزشکاران ایران پناهنده شود. باید منتظر ماند و دید واکنش فدراسیون وزنه‌برداری ایران به این ادعاهای عضو سابق تیم ملی ایران چه خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها