هاشمیان: از بچگی طرفدار بایرن‌مونیخ بودم

هاشمیان: از بچگی طرفدار بایرن‌مونیخ بودم

امروز در چارچوب هفته بیست و دوم بوندس لیگای آلمان، بایرن مونیخ میهمان بوخوم است. دیداری که برای ایرانی‌ها یک ویژگی متفاوت دارد زیرا در 14 فوریه 2004 (25 بهمن 82) بوخوم با حضور و درخشش «وحید هاشمیان» مقابل بایرن مونیخ به برتری یک بر صفر رسید.

به گزارش مستقل آنلاین، همین گلزنی و حضور دوباره هاشمیان در بوخوم برای مشاهده این بازی، باعث شد تا رسانه reviersport با ستاره سابق کشورمان مصاحبه‌ای انجام دهد که آن را در زیر می‌خوانید.

*وحید هاشمیان، خاطره‌ای از بازی بوخوم – بایرن مونیخ در سال 2004 در ذهن داری؟

بله، روز زیبایی بود. اتمسفر خیلی خوب بر استادیوم حاکم بود. ما تیمی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه داشتیم. همه می‌خواستند بهترین نمایش خود را به اجرا بگذارند. بسیار باانگیزه بودیم و می‌دانستیم می‌توانیم بایرن مونیخ را شکست دهیم. شما خیلی فرصت پیدا نمی‌کنید تا بایرن مونیخ را در بوندس لیگا شکست دهید. من هنوز گل پیتر مدسن را یادم است. روز خوبی برای ما بود.

*آیا آن پیروزی مقابل بایرن مونیخ، یکی از بهترین لحظات زندگی تو بود؟

لحظه زیبایی بود ولی بهترین لحظه من نبود. بهترین لحظه فوتبالی من، یک روزی رقم خورد که هیچ وقت فراموشش نمی‌کنم. 14 آگوست 1999 (23 مرداد 78) و زمانی که من اولین بازی خود را در بوندس لیگا انجام دادم. به تازگی از تهران به هامبورگ رسیده بودم و تیم با بایرن بازی داشت و به همین دلیل راهی مونیخ شدم. باید بگویم من از بچگی طرفدار بایرن مونیخ بودم. رویایم داشت به واقعیت تبدیل می‌شد و من قرار بود مقابل 60 هزار تماشاگر در استادیوم المپیک بازی کنم. 20 دقیقه پایانی بازی بود که «آنتونی یوبوا» از زمین بیرون آمد و من وارد شدم و مقابل لوتار ماتئوس ایستادم. این اتفاق دیوانه کننده بود.

*تو در فصل 2003-2004 از بوخوم راهی بایرن مونیخ شدی. چه چیزی در آنجا بدست آوردی؟

انتقال به بایرن مونیخ اتفاقی قطعا شگفت انگیز بود. وقتی بایرن پیشنهاد داد، من سریعا آن را قبول کردم. پیشنهادهای دیگری هم داشتم ولی آن پیشنهادها در مقابل بایرن مونیخ هیچ بود. من یک مرتبه اجازه داشتم که پیراهن بایرن را بپوشم. باورکردنی نبود، خیلی زمان زیبایی بود. باشگاه بایرن مونیخ از هر جهت یک باشگاه حرفه‌ای بود. باشگاه‌های دیگر نیز حرفه‌ای بودند ولی بایرن مونیخ در یک سطح دیگر بود. این اختلاف بزرگ بایرن با دیگر تیم‌هاست.

*چه بازیکنی از بایرن مونیخ با تو خوب بود و چه کسی خوب نبود؟

من فقط آنجا آدم‌های نازنین دیدم. شاید «ینس یرمیس» را بتوان گفت که در زمین خیلی خوش اخلاق نبود و بیرون از زمین هم خیلی آدم مهربانی نبود. من وقتی اولین بار ینس را دیدم، هیجان زده شدم، شخصیت بزرگی بود. البته بایرن بازیکنانی مثل «سباستین دایسلر»، «توماس لینکه» و «اولیور کان» را نیز داشت که بسیار بازیکنان بزرگی بودند.

*به عنوان مربی تیم ملی ایران، آیا به نظرت این لیگ به دلیل برتری بایرن مونیخ، لیگی حوصله سر بر است؟

این مشکل بایرن مونیخ نیست. تیم‌های دیگر باید خودشان را بهتر کنند. این اتفاق نتیجه سال‌ها تلاش آنهاست. آنها دهه‌ها تلاش کردند تا به چنین جایگاهی برسند. جدای از آن، بوندس لیگا خیلی پیشرفت کرده و باشگاه‌های آلمان بسیار بهتر شده‌اند. با توماس توخل، هانسی فلیک و یورگن کلوپ، آلمان مربیان بزرگی نیز در اروپا دارد.

*چه اتفاقی باید رخ بدهد تا بایرن مونیخ در آلمان قهرمان نشود؟

لیگ آلمان از رده دوم به دیگر جاهای دنیا معرفی می‌شود(خنده). بایرن مونیخ در سطح خودش بازی می‌کند و فکر نمی‌کنم که کسی تا آینده‌ای نزدیک بتواند با آنها رقابت کند.

*نتیجه بازی بایرن مونیخ و بوخوم در روز شنبه را چطور پیشبینی می‌کنی؟

من شخصیتی واقع گرا دارم. بوخوم باید از خودش بهتر ظاهر شود و بایرن مونیخ باید یک روز سیاه سفید بگذارند ولی نمی‌توانم به آن باور داشته باشم.

*کیفیت تیم بوخوم تا الان را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

به نظرم در بوخوم عالی کار کرده‌اند. سباستین شیندزیلور و توماس رِیس کارشان را عالی انجام داده‌اند. واقعا این تیم بوخوم دیدنی شده است. بوخوم الان یک دارایی خوب برای بوندس لیگا است و من امیدوارم این تیم بتواند کیفیت خود را حفظ کند. من خیلی احساس خوبی الان دارم زیرا آنها خانواده من هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها