رویترز اعلام کرد:

اقدام آمریکا به معنای پایان تحریم ها و حصول توافق نیست

خبرگزاری رویترز اطلاع داد معافیت جدید دولت بایدن به معنای توافق نیست و ارتباطی به مباحث اقتصادی ندارد.

اقدام آمریکا به معنای پایان تحریم ها و حصول توافق نیست

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

در حالی که مذاکرات غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران برای بازگشت به توافق هسته ای 2015 وارد مرحله نهایی شده است، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روز جمعه گفت که دولت بایدن معافیت تحریمی ایران را بازگرداند.

 این معافیت که توسط دولت ترامپ در ماه می 2020 لغو شد، به شرکت های روسی، چینی و اروپایی اجازه داده بود تا فرآورده‌های حاصل شده در سایت های هسته ای ایران را خریداری و خارج کنند.

 یک مقام وزارت امور خارجه گفت که این معافیت برای اجازه دادن به بحث های فنی که کلید مذاکرات درباره بازگشت به توافق بود که به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود، مورد نیاز بود.

 با این حال، این مقام اضافه کرد که بازگرداندن معافیت ها نمی‌توان سیگنالی جهت به تفاهم رسیدن طرفین و عزم واشنگتن برای بازگشت به توافق عنوان کرد.

 این مقام مسئول گفت: در صورت عدم وجود این معافیت تحریمی، بحث فنی دقیق با اشخاص ثالث در خصوص دفع ذخایر و سایر فعالیت‌های دارای ارزش منع گسترش امکان‌پذیر نیست.

 این معافیت شامل تبدیل رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک ایران، تامین اورانیوم غنی شده برای راکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت مصرف‌شده و راکتور به خارج از کشور می‌شود.

.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها