احمد خاتمی:

اطاعت از نظام و جامعه اسلامی واجب است

حضور مردم در عرصه‌هایی که دین، نظام و جامعه اسلامی به آنها نیازمند است، یک تکلیف محسوب شده و واجب است.

اطاعت از نظام و جامعه اسلامی واجب است

احمد خاتمی: حضور مردم در عرصه‌هایی که نظام به آنها نیازمند است، واجب است

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز مصاف ما با استکبار جهانی در عرصه اقتصادی است و امیدواریم در دولت انقلابی جدید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تکیه بر فرهنگ "ما می‌توانیم" مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود.

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در جمع عزاداران شهادت حضرت زهرا (س) در سیرجان با تسلیت ایام فاطمیه به خصوصیات و ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: دفاع از دین و ولایت، روشنگری و بصیرت از مهمترین و بارزترین جنبه‌های شخصیتی این بانوی بزرگ جهان اسلام است و از جمله گفتمان‌هایی است که حضرت فاطمه (س) آنها را زنده کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های دین‌مداران بیان کرد: افراد دین‌مدار در متن دین قرار داشته، برای دین، احیای آن و زنده نگهداشتن آرمان‌های دین از خود هزینه کرده و جان و مال خود را برای دین فدا می‌کنند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مقابل افراد دین‌مدار، افراد دین شعار قرار دارند افزود: افراد دین شعار فقط در حاشیه قرار داشته و برای دین هیچ هزینه‌ای نمی‌کنند و این افراد حتی در برخی مواقع به دین هم پشت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در عرصه‌هایی که دین، نظام و جامعه اسلامی به آنها نیازمند است، یک تکلیف محسوب شده و واجب است گفت: افراد در جامعه اسلامی باید بصیرت داشته، نیاز جامعه را شناخته، به آن آگاهی داشته و هر جایی که به آنها نیاز بود در صحنه حضور داشته باشند.

خاتمی با اشاره به اینکه مردم بزرگ‌ترین سرمایه نظام اسلامی هستند بیان کرد: مسئولان باید رفع مشکلات مردم را در اولویت قرار داده و امروز یکی از مهمترین مشکلات مردم در حوزه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه امروز مصاف ما با استکبار جهانی در عرصه اقتصادی است افزود: امیدواریم در دولت انقلابی جدید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تکیه بر فرهنگ "ما می‌توانیم" مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی هم باید وجدان کاری را سرلوحه کار خود قرار داده و به مردم کالای باکیفیت قابل رقابت با مشابه خارجی تحویل دهند گفت: مردم ما هم قدرشناس بوده و با استفاده از کالای داخلی از تولیدکنندگان حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خودباوری ملی و فردی و تکیه و توان داخلی مهمترین عامل رشد و پیشرفت یک جامعه است گفت: در نقطه مقابل خودباوری، آن است که ملتی به این نتیجه برسد که نمی‌تواند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه نمی‌توانیم، اصلی‌ترین عامل سقوط یک جامعه است ادامه داد: امامین انقلاب به فرهنگ "ما می‌توانیم" تکیه کرده و جواب گرفتند.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ "ما می‌توانیم" در کشور نهادینه شود گفت: اقتدار امروز نظام با تکیه بر توان داخلی و فرهنگ "ما می‌توانیم" محقق می‌شود./تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها