بایدن تهدید کرد:

در صورت وقوع درگیری نظامی تحریم ها اعمال می شوند

کاخ سفید هشدار داده است در صورت وقوع درگیری نظامی شدیدترین تحریم ها اعمال می شوند.

در صورت وقوع درگیری نظامی تحریم ها اعمال می شوند

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

مقامات آمریکایی گفتند که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در یک کنفرانس ویدئویی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد گفت که روسیه و بانک هایش در صورت حمله به اوکراین، ممکن است با شدیدترین تحریم های اقتصادی تا کنون مواجه شوند.

آنها گفتند این تحریم ها که می تواند بزرگترین بانک های روسیه و توانایی مسکو برای تبدیل روبل به دلار و سایر ارزها را هدف قرار دهد، برای منصرف کردن پوتین از استفاده از ده ها هزار نیروی نظامی در نزدیکی مرز اوکراین برای حمله به همسایه جنوبی خود طراحی شده است.

کرملین که پیش از این نشست گفته بود انتظار هیچ پیشرفتی را ندارد، داشتن چنین مقاصدی را رد کرده و گفته است که وضعیت نیروهایش دفاعی است.

اما مسکو نگرانی فزاینده‌ای را در مورد کمک‌های نظامی غرب به اوکراین، [یکی از اقمار شوروی سابق ]که از زمان سرنگونی یک رئیس‌جمهور طرفدار روسیه در سال 2014 توسط شورش مردمی به سمت غرب متمایل شده و آنچه که گسترش خزنده ناتو می‌نامد، ابراز کرده است.

در همین راستا مسکو نیات اوکراین را زیر سوال برده و گفته است که ضمانت‌هایی می‌خواهد که کیف برای بازپس‌گیری اراضی از دست رفته در سال 2014 به جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه، از زور استفاده نخواهد کرد، سناریویی که اوکراین آن را رد کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: "ما به دنبال روابط خوب و قابل پیش بینی با ایالات متحده هستیم. روسیه هرگز قصد حمله به کسی را نداشته است، اما ما نگرانی های خود را داریم و خطوط قرمز خود را داریم."

پسکوف با دعوت از همه برای حفظ خونسردی گفت که با توجه به آنچه که او تشدید فوق العاده تنش ها در اروپا خواند، صحبت کردن پوتین و بایدن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

روبل روسیه در روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافت و برخی از تحلیلگران بازار پیش‌بینی کردند که این مذاکرات تنش‌ها را کاهش می‌دهد و برخی دیگر می‌گویند تهدید تحریم‌های آمریکا امیدها برای یافتن زمینه مشترک را از بین می‌برد.

بایدن پیش از اولین گفتگوی مستقیم خود با پوتین از ماه جولای، روز دوشنبه در مورد طرح تحریم ها با متحدان اروپایی گفت و گو کرد و به دنبال یک موضع مشترک قوی در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها