کویت با آب خلیج فارس جنگل ایجاد می کند!

رنا الفارس وزیر کار کویت ابرپروژه تصفیه آب خلیج فارس جهت ساخت جنگل و فضای سبز را آغاز کرد.

کویت با آب خلیج فارس جنگل ایجاد می کند!

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه الوطن چاپ کویت نوشت:

رعنا الفارس وزیر فواید عامه و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کویت دیروز سه شنبه گفت که پروژه توسعه ایستگاه ام الحیمن یکی از مهمترین پروژه های طرح توسعه وزارت کشور است.

الفارس در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که این پروژه با همکاری سازمان پروژه های مشارکت عمومی-خصوصی اجرا می شود و تصفیه فاضلاب در جنوب کویت از طریق اجرای بزرگترین کارخانه فاضلاب این کشور با ظرفیت 500000 مترمکعب آب در مرحله اول (تا 700000 مترمکعب قابل ارتقا در مرحله دوم) انجام می شود.

 وی خاطرنشان کرد: پروژه تصفیه خانه ام الحیمن با تامین آب مزارع و به طور کلی جنگل کاری در مناطق جنوبی و امکان استفاده از آب تصفیه شده را در سبز کردن منطقه جنوبی فراهم می کند که به دستیابی به پایداری در حفظ محیط زیست و بازیافت پساب در منطقه کمک می کند.

هدف این پروژه رفع نیاز فوری به گسترش ظرفیت تصفیه فاضلاب و همچنین توسعه فرآیند تصفیه فاضلاب در منطقه جنوبی است.

مالکیت این پروژه 10 درصد به سازمان سرمایه گذاری عمومی کویت، 40 درصد به سرمایه گذار استراتژیک و 50 درصد به سازمان پروژه های مشارکت عمومی و خصوصی به نمایندگی از شهروندان از طریق تأسیس یک شرکت سهامی کویتی در فهرست بورس اوراق بهادار (شرکت ام الحیمن) تقسیم می شود

این ایستگاه به مناطق جنوب کویت همچون صباح السالم و شهر صباح الاحمد برای تصفیه فاضلاب برای استفاده مجدد برای سبز کردن خدمات رسانی خواهد کرد.

شایان ذکر است که پروژه توسعه ایستگاه ام الحیمن برنده جایزه (PFI AWARDS 2020) به عنوان بهترین مشارکت عمومی خصوصی در خاورمیانه و آفریقا برای سال 2020 اعلام شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها