کویت ایرباس های برجامی ایران را خرید؟

یک شرکت هواپیمایی کویتی از فرصت تحریم ها استفاده کرد و دقیقا همان نوع ایرباسی که ایران سفارش داده بود را خرید.

کویت ایرباس های برجامی ایران را خرید؟

به گزارش مستقل آنلاین العربیه نوشت:

امروز سه شنبه، جزیره ایرویز کویت(Jazeera Airways) سفارش 28 فروند هواپیمای ایرباس A320neo به ارزش بیش از 3.3 میلیارد دلار را در نمایشگاه هوایی دبی داد.

photo_۲۰۲۱-۱۱-۱۶_۱۳-۴۴-۱۰

روهیت راماچاندران، مدیرعامل جزیره ایرویز گفت که ارزش سفارش این شرکت شامل خرید 20 فروند هواپیمای A320neo و 8 فروند هواپیما A321 neo است.

مالک اصلی و سرمایه گذار این شرکت مروان بودایی، این ماه گفت که شرکت او در حال مذاکره برای خرید 30 فروند هواپیمای ایرباس A320neo یا Boeing 737 Max در قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار است.

بودایی از تمایل این شرکت برای بهره برداری از کل ناوگان هواپیماهای خود که در حال حاضر 17 فروند است، برای مدت 14 ساعت در روز در مقایسه با 10 ساعت در حال حاضر اشاره کرد و انتظار داشت که پروازها همزمان با بازگشایی اقتصادها و بازارهای مختلف جهان پس از همه گیری تا سومین ماه سال 2022 انجام شود.

بودایی توضیح داد که "جزیره ایرویز" به مقاصد جدید از جمله فرودگاه هیترو لندن گسترش یافته است و به همین دلیل منحنی قیمت به دلیل وجود ایستگاه های جدید افزایش یافته است.

جزیره ایرویز در سه ماهه سوم سال جاری به سودآوری روی آورد و حدود 12 میلیون دینار در مقایسه با زیان 5.6 میلیون دیناری در مدت مشابه سال گذشته به دست آورد.

این امر با کاهش محدودیت‌های سفر و افزایش تعداد رستوران‌ها در کویت و در سراسر شبکه مقاصدی که در آن ارائه می‌شود، انجام می‌شود. تعداد مسافران در سه ماهه سوم با 361.8 درصد افزایش به حدود 300000 مسافر رسید.

ایرباس A321 همان هواپیمایی است که ایران ایر پس از 38 سال موفق به خرید آن شد اما تا خروج آمریکا از برجام ایران‌ایر توانست تنها یک فروند ایرباس ۳۲۱ و دو فروند ایرباس ۳۳۰ نو تحویل بگیرد.

به گفته محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی قرار بود در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، توافق با شرکت‌های تامین‌کننده هواپیما از جمله شرکت‌های ایرباس و ای.تی.آر که با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های قبل انجام شده بود، احیا شوند. با شکست مذاکرات در وین وضعیت خرید این هواپیماها مشخص نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها