ارتش آلمان در آماده باش برای پیک جدید کرونا

آنگلا مرکل با هشدار نسبت به شروع پیک جدید کرونا در آلمان به ارتش این کشور اعلام آماده باش صادر کرد.

ارتش آلمان در آماده باش برای پیک جدید کرونا

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

برلین - آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه در پیامی ویدیویی از افراد واکسینه نشده خواست تا در تصمیم خود تجدید نظر کنند، زیرا نرخ ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در هفت روز به بالاترین سطح از زمان شروع همه‌گیری رسیده است.

مرکل که در پادکست ویدیویی هفتگی خود صحبت می کرد، گفت: هفته های سختی در انتظار ما است و می بینید که من بسیار نگران هستم. من فوراً از همه کسانی که هنوز واکسینه نشده اند می خواهم: لطفاً تجدید نظر کنید.

روزنامه اشپیگل گزارش داد که ارتش آلمان در حال آماده شدن برای بسیج 12000 سرباز تا کریسمس برای کمک به خدمات مراقبت های بهداشتی بیش از حد است و واکسیناسیون و آزمایش های تقویت کننده را در خانه های مراقبت و بیمارستان ها ارائه خواهد کرد.

اشپیگل گزارش داد تا کنون 630 سرباز مستقر شده اند. داده‌های موسسه رابرت کخ نشان می‌دهد که نرخ بروز هفت روزه در آلمان - تعداد افرادی که در هفته گذشته به ازای هر 100000 نفر آلوده شده‌اند - در روز شنبه به 277.4 افزایش یافت. رکورد موج سوم همه گیری در دسامبر گذشته 197.6 بود.

دولت فدرال و رهبران 16 ایالت آلمان قرار است هفته آینده برای بحث در مورد اقدامات تشدید کننده دیدار کنند، اگرچه سه طرف مذاکره کننده برای تشکیل دولت جدید موافقت کرده اند که وضعیت اضطراری از زمان شروع همه گیری در نوامبر منقضی شود.

مرکل گفت: زمانی که ایالت ها و دولت فدرال با هم کار می کردند و به قوانین یکسانی پایبند بودند، همیشه به ما کمک کرده است.

اروپا دوباره به کانون همه‌گیری تبدیل شده است و برخی از دولت‌ها را وادار کرده است که دوباره قرنطینه‌های غیرمحبوب را اعمال کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها