فوری/قرص درمان کرونا در انگلیس توزیع شد

شرکت مرک سرانجام قرص درمان کرونا را ساخت و این دارو که مرگ و میر را به صفر می رساند از امروز در انگلیس به بیماران تجویز می شود.

فوری/قرص درمان کرونا در انگلیس توزیع شد

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه گاردین چاپ لندن نوشت:

بریتانیا اولین کشور در جهان است که اولین قرص طراحی شده برای درمان علائم کووید را تایید کرد.

قرص - مولنوپیراویر - با تأیید نهادهای پزشکی-دارویی انگلیس، دو بار در روز به بیماران آسیب پذیری که اخیراً به این بیماری مبتلا شده اند داده می شود.

در آزمایشات بالینی، این قرص که در ابتدا برای درمان آنفولانزا ساخته شده بود، خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ را به نصف کاهش داد. ساجد جاوید، وزیر بهداشت، گفت که این درمان به عنوان یک «تغییرگر بازی» برای ضعیف‌ترین و سرکوب‌شده‌های سیستم ایمنی است.

وی در بیانیه ای گفت:

امروز یک روز تاریخی برای کشور ما است، زیرا بریتانیا در حال حاضر اولین کشور در جهان است که یک داروی ضد ویروس را که می‌توان در خانه برای کووید مصرف کرد، تایید کرد.

 

مولنوپیراویر که توسط شرکت آمریکایی «مرک» ساخته شده است، اولین داروی خوراکی اختصاصی برای کووید است. این قرص برای وارد کردن خطاها به کد ژنتیکی ویروس و جلوگیری از انتشار آن در بدن طراحی شده است و با هدف قرار دادن آنزیمی که ویروس از آن برای کپی برداری از خود استفاده می کند، کار می کند.

مرک گفت که باید داروی خود را در برابر انواع جدید ویروس که در آینده تکامل می‌یابد، به همان اندازه مؤثر کند.

بر اساس داده های منتشر شده در یک بیانیه مطبوعاتی که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، آزمایشات بالینی روی 775 بیمار در این مطالعه نشان داد: 7.3درصد از کسانی که مولنوپیراویر دریافت کردند در بیمارستان بستری شدند. این آمار در مقایسه با 14.1 درصد از بیمارانی است که دارونما یا قرص ساختگی دریافت کردند. هیچ مرگ و میر در گروه مولنوپیراویر وجود نداشت، اما هشت بیمار که در آزمایش دارونما دریافت کردند، بعداً بر اثر کووید درگذشتند.

نتایج کارآزمایی نشان می‌دهد که مولنوپیراویر باید بلافاصله پس از بروز علائم برای تأثیرگذاری مصرف شود.

یک مطالعه قبلی در بیمارانی که قبلاً با کووید شدید در بیمارستان بستری شده بودند، پس از نتایج ناامیدکننده متوقف شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها