پایان کرونا و خداحافظی با ماسک در عربستان

وزارت کشور عربستان سعودی از کاهش پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا خبر داد.

پایان کرونا و خداحافظی با ماسک در عربستان

 از فردا یکشنبه بر اساس آنچه توسط مقامات صلاحیت دار بهداشتی ارائه شده است ، و با توجه به پیشرفت در ایمن سازی جامعه ، از شدت پروتکل ها و محدودیت های ترددی کاسته می شود.

یک منبع رسمی در این وزارتخانه در بیانیه ای گفت که در این زمینه تصمیم گرفته شد که چنانچه شهروندان در محیط های بسته هستند ماسک را حتما به همراه داشته باشند در غیر اینصورت و در فضای باز همراه داشتن ماسک ضرورتی ندارد.

وی افزود: اقدامات احتیاطی برای افرادی که دو دوز واکسن علیه ویروس کرونا دریافت کرده اند برداشته می شود. و از این پس استفاده از ظرفیت کامل مساجد آزاد است. همچنین موظف شدن کارگران و بازدیدکنندگان به استفاده از ماسک در همه زمان ها دیگر اجباری نیست.

وی توضیح داد که در همین چارچوب ، مجاز به استفاده از ظرفیت کامل در مسجد النبی (ص) است و کارگران و بازدیدکنندگان موظفند در همه زمانها در همه راهروهای مسجد از ماسک استفاده کنند و از " برنامه Tawaklena "برای گرفتن وقت نماز و بازدید استفاده کنند.

وی اظهار داشت که فاصله گذاری نیز لغو می شود و استفاده از ظرفیت کامل در تجمعات ، اماکن عمومی ، وسایل حمل و نقل ، رستوران ها ، سینما و غیره نیز مجاز می شود. علاوه بر این امکان برگزاری رویدادها در تالارهای عروسی و غیره نیز بدون محدودیت تعداد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد که وزارت بهداشت عربستان تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا ، به ویژه مراقبت های ویژه را پیگیری می کند و آنچه را که در صورت نیاز به تشدید اقدامات احتیاطی ضروری است ، مطرح می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها