خبر دیدار زیباکلام با سفیر فرانسه در منزلش؛

یک سوال و چند جواب!

بیژن اشتری نوشت: من برای دکتر زیباکلام احترام زیادی قائل هستم و شکی در شرافتش و میهن پرستی اش ندارم اما انتظار دارم که با توجه به هوش سیاسی شان به این وجه از دیدارهای خود نیز توجه داشته باشند و در این زمینه نیز روشنگری کنند.

یک سوال و چند جواب!

بیژن اشتری روزنامه‌نگار و مترجم در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

خبر دیدار دکتر صادق زیباکلام ،فعال سیاسی و استاد دانشگاه، با سفیر فرانسه در منزل آقای دکتر زیباکلام در میگون حاوی یک نکته مهم است. احتمالا خیلی ها با تعجب سوال می کنند که با توجه به حساسیت های سازمان های امنیتی کشور در مورد ارتباط سفرای غربی با شهروندان ایرانی چگونه است که دیدار قبلی جناب دکتر زیباکلام با سفیر دانمارک و حالا دیدار ایشان با سفیر فرانسه تحمل و چه بسا تشویق می شود؟

پاسخی برای این پرسش دارم که آن را ربط می دهم به پرسش سفیر دانمارک از جناب زیبا کلام که از ایشان پرسیده بود :"آقای دکتر چطوریه که حکومت شما رو دستگیر نمیکنه؟"(نقل به مضمون کردم)

دکتر زیباکلام به سفیر دانمارک جواب داده بود والا خودم هم نمی دانم.اما من جوابی برای این معما دارم.به آقای دکتر زیباکلام عرض می کنم که:

 دیدارهای این چنینی شما و نیز مصاحبه‌های آزادانه شما با رسانه های فارسی زبان خارج کشور، کلا برای حکومت ایران مفید است. حتما می دانید که یکی از جدل های همیشگی دولت های غربی با مقامات جمهوری اسلامی، قضیه حقوق بشر و رعایت نشدن آزادی‌های پایه‌ای در ایران است.

طبیعتا دیدارهای آزادانه حضرتعالی، که جزو منتقدان معروف و صریح اللهجه نظام هستید، با دیپلماتهای غربی و دیگر فعالیت های سیاسی آزادانه شما می‌تواند برگ برنده ای در دست مذاکره کنندگان ایرانی باشد.

نمایندگان جمهوری اسلامی با اتکا به همین دیدارها می توانند به منتقدان غربی خود بگویند که در ایران همه از حق آزادی بیان و انتقاد برخوردارند و یک نمونه واضحش جناب زیباکلام که سفرای خود شما در تهران آزادانه به دیدارش می روند و با او آبگوشت میخورند و از هر دری با او سخن می گویند.

آزادی از این بیشتر؟ چرا بیخودی ما را به نقض حقوق بشر متهم می کنید؟ و قس علی هذا....

من برای دکتر زیباکلام احترام زیادی قائل هستم و شکی در شرافتش و میهن پرستی اش ندارم اما انتظار دارم که با توجه به هوش سیاسی شان به این وجه از دیدارهای خود نیز توجه داشته باشند و در این زمینه نیز روشنگری کنند.

و ای کاش این آزادی ای که جناب دکتر از آن برخوردار است روزی روزگاری شامل حال همه اتباع ایران بشود و مسئولین محترم ما نیز از "نمایش رعایت آزادی های شهروندان " به سمت رعایت واقعی و عملی آزادی های همه شهروندان حرکت کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها