کار بایدن تمام شد؟ترامپ رئیس جمهور بعدی واشنگتن؟

مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا موجب نا امیدی مردم از بایدن شده است،بسیاری معتقدند کار دولت بایدن تمام شد و ترامپ در دوره بعدی پیروز می شود.

کار بایدن تمام شد؟ترامپ رئیس جمهور بعدی واشنگتن؟

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

با توجه به نتایج انتخابات این هفته در نیوجرسی و ویرجینیا که حاکی از آن است اقبال مردمی به دموکرات ها کاسته شده، رئیس جمهور جو بایدن به شدت به یک خبر خوب نیاز داشت.  و در روز جمعه، او بالاخره کمی خوشحال شد.

 مجلس نمایندگان آمریکا که یاران دموکرات او کنترل می‌شود، لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری را برای تعمیر فرودگاه‌ها، جاده‌ها و پل‌های این کشور را سه ماه پس از سنا  تصویب کرد و این لایحه را برای امضای بایدن به نزد او فرستاد. علاوه بر این، لایحه 1.75 تریلیون دلاری هزینه های اجتماعی و آب و هوایی که یکی از محورهای مبارزات انتخاباتی بایدن است، از یک مانع رویه ای در مجلس عبور کرد، اگرچه هنوز مشخص نیست که چه زمانی رای نهایی را دریافت می کند.

این اتفاق در همان روزی رخ داد که دولت گزارش داد که بیش از 500000 شغل در ماه گذشته بیش از حد انتظار اضافه شده است که نشان می‌دهد جهش اقتصادی در حال رخ دادن است.

همچنین شرکت فایزر گفت که قرص ضد ویروسی آزمایشی آن برای COVID-19 نتایج چشمگیر و مثبتی را نشان داده است.  بازار سهام در واکنش به آن افزایش یافت.

بایدن در ژانویه رئیس جمهور شد و شروعی قوی داشت و یک بسته محرک اقتصادی 2 تریلیون دلاری را تصویب کرد و برای مقابله با گسترش کووید-19 واکسن‌هایی را تولید کرد.

 

 دولت او حدود 80 درصد از جمعیت را واکسینه کرده است و اکنون منتظر رشد اقتصادی و پایان کرونا است. اما کاخ سفید با نگرانی شاهد کاهش محبوبیت بایدن در بحبوحه همه‌گیری، تورم بالاتر، خروج بی‌نظم از افغانستان و ماه‌ها مشاجره میان دموکرات‌ها در کنگره بر سر لوایح زیرساخت‌ها و هزینه‌های اجتماعی است.

 زنگ خطر واقعی در این هفته زمانی به صدا درآمد که گلن یانگکین جمهوری خواه در رقابت برای فرمانداری ویرجینیا، ایالتی که بایدن یک سال پیش با 10 درصد رای بیشتر توانست بر ترامپ پیروز شود، در آنجا تری مک آلیف دموکرات را شکست داد.  در نیوجرسی، فیل مورفی، فرماندار دموکرات، با اختلاف اندکی بر جک سیاتارلی جمهوری خواه در رقابتی فشرده و غیرمنتظره پیروز شد.

 در هر دو رقابت، رای دهندگان حومه شهر و مستقل که برای پیروزی بایدن نقش مهمی داشتند، به سمت جمهوری خواهان گرایش پیدا کردند، که یک علامت هشدار در آستانه انتخابات میان دوره ای سال آینده است، زمانی که کنترل کنگره در خطر خواهد بود.

 

 "ناامید از انفعال"

 

 یک منبع نزدیک به کاخ سفید گفت: نتایج نشان داد که رای دهندگان صبر خود را با دموکرات ها از دست داده اند. این منبع گفت: "اگر رای دهندگان از دولت بایدن ناامید شوند، پاسخ آشکار این است که او قاطع تر باشند و لوایح را تصویب کنند." و برای این اقدام اجماع قوی در این مورد در سراسر حزب وجود دارد.

 مت بنت، معاون راه سوم، یک اندیشکده دموکرات میانه‌رو، گفت که رسیدن به نتایج مثبت و تحقق وعده هایی که دموکرات‌های در معرض خطر کنگره بتوانند پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای برای رای‌دهندگان خود عملیاتی کنند، بسیار مهم است.

نظرسنجی رضایت مردم از ریاست جمهوری فعلی توسط رویترز/ایپسوس نشان می دهد که فقط 48 درصد از بزرگسالان آمریکایی عملکرد بایدن را تایید می کنند همچنین پاسخ دهندگان اقتصاد را به عنوان نگرانی اصلی خود ذکر می کنند.

 Priorities USA، سازمانی که از نامزدهای دموکرات حمایت می کند، در یادداشتی این هفته هشدار داد که «رای دهندگان به بایدن نا امید، بدبین و خسته هستند - از کووید، مشکلات اقتصادی، تعطیلی مدارس، قیمت های بالا و پایین بودن دستمزدها، داروهای غیرقابل تجویز و  مراقبت های بهداشتی و بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی در آمریکا موجب نا امیدی آنها شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها