خطر برای ایران؟ترامپ دوم در آمریکا ظهور کرد

صحنه سیاسی آمریکا شاهد حضور یک سرمایه دار دیگر در عرصه سیاست است،چهره ای که شاید در آینده نزدیک راه دونالد ترامپ را برود.

خطر برای ایران؟ترامپ دوم در آمریکا ظهور کرد

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

 

جمهوری خواهان دموکرات ها را از فرمانداری ویرجینیا بیرون راندند و در روز چهارشنبه در نیوجرسی به شدت قوی تر از حد انتظار ظاهر شدند که نشان دهنده بروز بحران برای حزب جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتخابات کنگره سال آینده است. .

تری مک‌آلیف، فرماندار سابق دموکرات، پس از رای‌گیری روز سه‌شنبه، پیروزی گلن یانگکین جمهوری‌خواه، مدیر سابق یک شرکت خصوصی را پذیرفت. یانگکین به اندازه کافی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا فاصله گرفته بود تا میانه روهایی را که فقط یک سال پیش از بایدن حمایت کرده بودند، به سمت خود جلب کند.

در نیوجرسی، جک سیاتارلی، رقیب جمهوری خواه، در برابر فیل مورفی، دموکرات فعلی، بسیار بهتر از حد انتظار عمل کرد، و نشان داد او می تواند پیروز این رقابت باشد حتی اگر تعداد رای دهندگان دموکرات ثبت نام شده بیش از یک میلیون نفر از جمهوری خواهان آنجا بیشتر باشد.

هر دو شاهد دستاوردهای قوی در حومه شهرها از رای دهندگان مستقلی بودند که به دلیل سبک سیاست ترامپ منصرف شده بودند. نتایج در ایالاتی که بایدن به راحتی در سال 2020 پیروز شد، نشان داد که کنگره با اکثریت دموکرات در انتخابات 2022 بسیار آسیب پذیر خواهد بود.

کنترل جمهوری‌خواهان بر هر دو یا حتی یکی از اتاق‌های کنگره به این حزب این امکان را می‌دهد که برنامه قانونگذاری بایدن را در دو سال پایانی دوره فعلی ریاست جمهوری‌اش مسدود کند.

این نتایج همچنین می‌تواند امیدهای بایدن را برای تصویب لوایح دوگانه به ارزش مجموع 2.75 تریلیون دلار برای بازسازی جاده‌ها و پل‌های کشور و همچنین تقویت شبکه ایمنی اجتماعی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی پیچیده‌تر کند. آنها قبلاً و بعد از ماه‌ها درگیری داخلی بین جناح‌های مترقی و میانه‌روی دموکرات‌ها متوقف شده‌اند و شکست در انتخابات می‌تواند باعث شود برخی از میانه‌روها تمایل کمتری برای حمایت از لوایح بزرگ داشته باشند.

 

نقشه راه ترامپ نو ظهور

یانگکین، 54 ساله، پس از کمپینی که در آن بر خشم والدین از برخورد مدارس با کووید-19 و همچنین آموزش در مورد مسائل نژادی و جنسیتی تمرکز داشت، اعلام پیروزی کرد. او خط مشی خود را به خوبی در ادامه راه و منش ترامپ گذاشت و بدون اینکه ادعاهای نادرست او درباره تقلب گسترده در انتخابات را تایید کند، مراقب بود که پایگاه تندرو رئیس جمهور سابق را از خود دور نکند.

 

یانگکین در یک گردهمایی در شانتیلی، ویرجینیا، اوایل روز چهارشنبه گفت: «با هم، مسیر این مشترک المنافع را تغییر خواهیم داد.کمپین های کنگره جمهوری خواهان ممکن است از مدل یانگکین برای تمرکز بر جنگ های فرهنگی و قول دادن به والدین کنترل بیشتر بر مدارس دولتی در انتخابات 2022 پیروی کنند.

 

یانگکین به ابراز خشم حزب جمهوری خواه از بحث نژادپرستی سیستماتیک در مدارس متمایل شد. او متعهد شد که تدریس «نظریه نژادی انتقادی» را ممنوع کند، چارچوبی قانونی که بررسی می‌کند نژادپرستی چگونه قوانین و سیاست‌های ایالات متحده را شکل می‌دهد، در حالی که این واقعیت را نادیده می‌گیرد که مقامات مدرسه ویرجینیا می‌گویند این موضوع در کلاس‌های درس تدریس نمی‌شود.

او زمانی که در ابتدا در محکوم کردن اصرار ترامپ مبنی بر «دزدیده شدن» انتخابات 2020 از او تردید داشت، انتقاد شدید دموکرات‌ها را برانگیخت، ادعاهای نادرستی که همچنان حامیان ترامپ را آزار می‌دهد و منجر به حمله گروهی از آنها به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه شد.

یانگکین بعداً گفت که بایدن به طور قانونی برنده شده است، اما پس از آن خواستار بازرسی از دستگاه های رای گیری ویرجینیا شد که باعث شد دموکرات ها او را به تایید تئوری های توطئه انتخاباتی ترامپ متهم کنند.

همچنین به نظر می‌رسد که جمهوری‌خواهان برتری 10 کرسی دموکرات‌ها را در مجلس نمایندگان ویرجینیا از بین برده‌اند و به نظر می‌رسد که 50 بر 50 یا شاید یک کرسی برتری داشته باشند. نامزدهای جمهوری خواه برای معاون فرماندار و دادستان کل ایالت نیز در رقابت های خود در ویرجینیا پیشتاز بودند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها