نفت ایران در آستانه 100 دلاری شدن؟

قیمت جهانی نفت در پی افزایش غیرمنتظره تقاضا و کاهش عرضه، روز سه‌شنبه و برای ششمین روز متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح در سه سال گذشته و پس از تحریم‌های ترامپ،ا علیه ایران رسید.

نفت ایران در آستانه 100 دلاری شدن؟

هر بشکه نفت پایه برنت در معاملات روز سه‌شنبه تا ۸۰ دلار و ۷۰ سنت صعود کرد که نرخی بی‌سابقه از اواسط اکتبر سال ۲۰۱۸ تاکنون به شمار می‌رود.

تقاضای نفت طی یک ماه گذشته و با مهار همه‌گیری کرونا در بسیاری از کشورهای غربی و در حال توسعه، در حالی بر خلاف بدبینی‌های موجود در مورد ظهور گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا افزایش یافته که عرضه نفت به دلیل وقوع طوفان‌های آیدا و نیکلاس در خلیج مکزیک چندین هفته متوقف بوده است. با وجود این که طی یک ماه گذشته قیمت جهانی نفت حدود ۱۰ درصد افزایش یافته ولی انتشار برخی پیش‌بینی‌ها در مورد در پیش بودن زمستان سخت در نیمکره شمالی موجب شده تا روند صعودی بهای جهانی نفت همچنان ادامه داشته باشد.

همزمان با افزایش قیمت جهانی نفت، بهای هر بشکه نفت سنگین ایران نیز از مرز ۷۵ دلار به ازای هر بشکه گذشت که نرخی بی‌سابقه از ۴ نوامبر سال ۲۰۱۸ و اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران پس از خروج دولت ترامپ از برجام در تاریخ ۸ مه ۲۰۱۸ به شمار می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها