احمدی نژاد می‌تواند در در انتخابات 1400 ثبت نام کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی یا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امکان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را دارند که با پیشنهاد پژمانفر عبارت «اعضا» جایگزین«دبیر» شد.

احمدی نژاد می‌تواند در در انتخابات 1400 ثبت نام کند

مجوز مجلس به محسن رضایی، شمخانی، قالیباف، احمدی نژاد، عارف و سعید جلیلی برای کاندیداتوری در انتخابات 1400

با مجوز مجلس برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کسانی از لیست نامزدهای انتخاباتی ۱۴۰۰ مجوز حضور در انتخابات را پیدا کردند؟

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، در جریان نشست علنی مجلس و بررسی اصلاح قانون انتخابات نمایندگان با پیشنهاد«نصرالله پژمان فر» نماینده مشهد و محلات در بند پ جزء ۱۰ ماده یک موافقت کردند.

در این بند گفته شده دبیر شورای عالی امنیت ملی یا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امکان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را دارند که با پیشنهاد پژمانفر عبارت «اعضا» جایگزین«دبیر» شد.

بر این اساس می توان این مصوبه را مجوزی برای محسن رضایی دبیر فعلی مجمع تشخیص مصحلت، علی شمخانی دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی و برخی دیگر از اعضای مجمع تشخیص چون محمدباقر قالیباف، علی‌اکبر ولایتی، محمود احمدی نژاد، محمد صدر، محمدرضا عارف، مجید انصاری، سعید جلیلی و ... دانست که در این روزها اسمشان در میان افرادی است که گمانه زنی های زیادی درباره آنها برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. 

 

شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را رد می کند

برنا نوشت:عضو پیشین شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما، شورای نگهبان این طرح را رد می کند یا تایید گفت: به نظرم شورای نگهبان این بندها را رد می کند.

«نجات الله ابراهیمیان»، حقوقدان و عضو پیشین شورای نگهبان، در رابطه با طرح "اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰" گفت: خیلی علاقه مند به مسئله ریاست جمهوری نیستم زیرا انتخابات ریاست جمهوری و اینکه چه کسی کاندیدا شود را خیلی در سرنوشت مملکت، موثر نمی دانم. 

او ادامه داد: بسیاری از محدویت هایی که در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده، براساس رویه قبلی شورای نگهبان مغایر قانون اساسی است. در سال ۸۷ هم مطرح شد و به علت مغایرت با قانون اساسی کنار گذاشته شد. با تلقی رویه شورا در گذشته این طرح، مغایر قانون اساسی شناخته خواهد شد.

ابراهیمیان در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما، شورای نگهبان این طرح را رد می کند یا خیر، گفت: به نظرم شورای نگهبان این بندها را رد می کند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها