مدیرکل هیئت رئیسه مجلس:

مردم انتظار ندارند به بهانه کرونا کار کشور تعطیل شود/قالیباف در دفتر خود قرنطینه است

پس از انتشار توییت محمدباقرقالیباف مبنی بر اینکه تست کرونای او مثبت شده است،در فضای مجازی بحث‌های بسیاری مطرح شد.این بحث‌ها امروز و پس از نطق تلویزیونی قالیباف تشدید شد و بسیاری این اقدام رئیس مجلس را اشتباه دانستند.

مردم انتظار ندارند به بهانه کرونا کار کشور تعطیل شود/قالیباف در دفتر خود قرنطینه است
از همین رو امیر ابراهیم رسولی مشاور رییس مجلس ومدیرکل هیئت رئیسه به مستقل آنلاین گفت:آقای دکتر قالیباف از نیمه شب سه‌شنبه که تست کرونای ایشان مثبت شد در دفتر خود قرنطینه و امور را پیگیری می کنند .اساسا ایشان قائل به کار هستند و من از ۱۵ اسفند که در کنار ایشان هستم تا این لحظه شاهد روحیه و فعالیت های ایشان بوده‌ام،برخی از ترس کرونا خود را در خانه حبس کردند و کار کشور و مردم را معطل گذاشته‌اند.اما آقای قالیباف معتقدند کار مردم را نمی‌توان به بهانه کرونا تعطیل کرد و در خانه  خود ماند.ایشان همچون مردم عادی در حال فعالیت بودندو مانند بسیاری از مردم به کرونا مبتلا شدند.مردم با وجود اینکه پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما در خطر کرونا هستند وگریزی ازآن نیست.
رسولی تاکید کرد:آنهایی که رئیس مجلس را تخریب می‌کنند فراموش نکنند بسیاری از جمله آقای لاریجانی(حداقل۲بار)به این بیماری مبتلا شدند،افرادی مانند آقای نوبخت ؛ ولایتی ؛ وزیرکارو... نیز مبتلا شدند.در مشی آقای قالیباف نیست که بهانه کرونا کار و فعالیت را تعطیل کنند!همانگونه که مردم عادی و اقشار مختلفی مجبورندکار راتعطیل نکنند.گرچه ایشان ازابتدا تمام تلاش خود رابرای حفظ پروتکل ها چه دررابطه باخودچه دررابطه با ساختاراداری مجلس به کاربسته است.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاد کاربران در شبکه‌های اجتماعی به سخنرانی امروز قالیباف و سهل انگاری وی گفت:
 کسی که خودش را قرنطینه می‌کند در منزل چه اتفاقی برایش رخ می‌دهد؟آیا خانواده خود را از خانه بیرون می‌کند؟خیر،با رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی به زندگی می‌پردازد.ایشان هم همینطور،از قرنطینه در دفتر کارها را پیگیری می‌کنند.
رسولی با بیان اینکه فضای توییتر فضای عملیات رسانه‌ای است،به این‌نکته اشاره کرد که برخی دوستان رسانه‌ای که بیشتر کنایه‌ها را به آقای قالیباف می‌زنند و ایشان را به دلیل سفرهای اخیر شماتت می‌کنند ارادت بسیاری به آقای علی لاریجانی دارند که چندین بار مبتلا شدند.با وجود اینکه ایشان اکنون  مسئولیت چندانی ندارد اما آقای قالیباف مرتب در حال نظارت میدانی وپیگیری امور حتی در شهرهای مختلف است. چرا به دیگران خرده نمیگیرند؟گرچه شخصا معتقدم نگاه سیاسی به کرونا کارافراد معقول نیست.
او در ادامه افزود:اینگونه حرف‌ها اقتضای فضای رسانه‌ای است،بنده خودم سابقه فعالیت در فضای رسانه‌ای کشور را دارم اما با کار رسانه‌ای وضعیت اسفناک اقتصادی که حاصل ۷ سال عملکرد آقایان است،تغییری نمی‌کند. درعین حال با ۴-۵ ماه فعالیت مجلس قرار نیست اتفاقی خاصی رخ دهد.مجلس کارکردها و وظایف خودش را دارد.آیا توقع این است که مجلس در این ۴ ماه معجزه انجام دهد بلکه باید نظارت کند و به وظیفه تقنینی خود بپردازد.
مجلس یازدهم مجلس جوانی است که حتما ایراداتی دارد اما باید فرصت داد تا اشکالات برطرف شود،با تخریب مجلس اتفاقی رخ نخواهد داد.پس همه باید برای حل مشکلات دست به دست هم دهیم وکارکنیم.
مشاور رییس مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود تا کنون ۳۵ نماینده به کرونا شده‌اند،گفت:
تعدادی از نمایندگان به این دلیل که در حوزه‌های انتخابیه با موکلان در ارتباط بودند و مانند برخی خانه نشین نشدند و پیگیر مشکلات مردم بودند به کرونا مبتلا شدند.برخی از نمایندگان هم در موج اول کرونا و از اسفندماه مبتلا شدند.
او با اشاره به انتقادات از سفرهای قالیباف به استان های مختلف تشریح کرد:رئیس مجلس و تمامی همراهان پیش از سفر تست کرونا داده‌اند و همچنین هنگام بازگشت در هواپیما نیز از همه تست گرفته شده‌است.و حتی جهت احتیاط ۳ روز پس از هر سفر نیز تست کرونا داده‌اند و اگر مورد مشکوک به کرونا بوده از همانجا به منزل منتقل شده است و ابتلای ایشان هیچ ربطی به سفرهای اخیر ندارد.
مدیر کل هیئت رئیسه در پایان و در پاسخ به این سوال که با توجه به ابتلای یکی از همکاران دفتر قالیباف به کرونا مبتلا، آیا احتمال تعطیلی موقت مجلس وجود دارد گفت:
مردم از مسئولین انتظارندارند به بهانه کرونا کار کشور تعطیل شود.
دفتر رئیس مجلس خارج از ساختمان صحن علنی و در ساختمان مشروطه واقع شده و هیچ ارتباط و تماسی با صحن ندارد اما تمام اعضای دفتر قالیباف تست کرونا داده‌اند و افرادی که مبتلا بوده‌اند هم‌اکنون در قرنطینه هستند و صحن علنی در هفته آینده به روال عادی خود کار می‌کند.

 

 

 

 
 
 
 
 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها