کرونا حمله بیولوژیک؟

مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به وضعیت تخت‌های بیمارستانی نیروهای مسلح، گفت: بر اساس بررسی‌های میدانی از سوی کارشناسان بهداشت در مراکز پادگان‌های نظامی سراسر کشور، معدل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قطعا از معدل کشوری بالاتر و آمار ابتلا در آن‌ها کمتر است.

کرونا حمله بیولوژیک؟

سردار فتحیان در نشست ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران در استودیو سلامت وزارت بهداشت، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت:

قطعا و یقینا تاکید مسولان ستاد کرونا این است که آن بخش‌هایی از دستگاه‌های دولتی که ظرفیت انجام دورکاری را دارند، این کار را انجام دهند. البته هنوز نواقصی در این حوزه داریم که آن را پیگیری می‌کنیم.

فتحیان در پاسخ به سوالی درباره میزان تخت‌های بیمارستانی نیروهای مسلح که درگیر کرونا هستند، گفت: در نیروهای مسلح از مجموعه ۷۰۰۰ تخت بیمارستانی نیروهای مسلح در سراسر کشور، ۴۰۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص دارد که در موج‌های مختلف کم و زیاد شده است. در حال حاضر بیمارستان‌هایی مانند بقیه الله، شهید صدوقی و... آمادگی دارند که ۷۰ درصد ظرفیت را به بیماران کرونایی اختصاص دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین برسی‌ها درباره حمله بیولوژیک بودن کرونا، اظهار کرد: در این زمینه با همکاری نیروهای مسلح مطالعاتی انجام شد، اما تا این لحظه به یک نتیجه قطعی و علمی نرسیدیم و هنوز در حال بررسی هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها