احمدی نژاد خیال می کند پیغمبر است!

هاشمی‌طبا می گوید: احمدی‌نژاد خود را عیسی مسیح می‌پندارد. اخیرا مصاحبه احمدی‌نژاد را با یکی از شبکه‌های آمریکایی مشاهده کردم. وی در حد پیامبر صحبت می‌کرد! آقای احمدی‌نژاد مانند یک پیامبر صحبت می‌کند و می‎گوید: «جهان را به هدایت و عدالت می‌خوانم.» فقط نصیحت می‌کند و گفته ایران و آمریکا باید دوست شوند! به تعبیری خود را عیسی مسیح می‌پندارد!

احمدی نژاد خیال می کند پیغمبر است!

رئیسی یا جلیلی؛ احمدی‌نژاد معاون اول کدام‌شان می‌شود؟

عباس امیری‌فر مشاور و ریاست شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم  در بخشی از گپ و گفتی، تلاش احمدی نژاد برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد و گفت: من با دوستان که مذاکره می کنم شواهدی وجود دارد که آقای احمدی نژاد تیم سابقش را در دفترش عوض کرده و افراد داناتری را آورده است و دیگر اسمی از آقای بقایی و مشایی نیست. یعنی اصلا دیگر در دفتر رفت و آمدی ندارند، یعنی تغییراتی ایجاد شده است.

وی گفت: با روحیاتی که من از آقای احمدی نژاد می شناسم تغییر مواضع می دهد یعنی اینگونه نیست که حتما روی موضع خودش باشد و الان هم با گذشت ۸ سال با تجربه ای که به دست آورده است این روحیه را دارد که بخواهد در گذشته خود تجدید نظر کند و اشتباهات خود را در گذشته تکرار نکند.

گمانه‌زنی درباره معاون‌ اولی احمدی‌نژاد و ریاست جمهوری رئیسی

امیری فر تصریح کرد: اگر این کار را بکند طبیعی است که اقبال به او زیاد است، اقبال در این حد است که اگر شخصی هم مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد، مثلا شخصیتی مانند آقای رئیسی اگر احمدی نژاد را به عنوان معاون اول و نفر دوم خود انتخاب کند، در رای گیری این فرد خیلی تاثیر دارد یعنی محبوبیت احمدی‌نژاد می تواند آرا را به خود جذب کند؛ همه اینها بستگی به خود ایشان دارد.

احمدی نژاد اصراری به رئیس جمهوری ندارد، معاون اول هم می شود

این عضو دولت سابق با بیان اینکه فکر نمی کنم احمدی نژاد این روحیه را داشته باشد که بگوید من حتما باید رئیس جمهور شوم، گفت: من آقای رئیسی را مثال زدم اما ممکن است فردی از دولت خودشان مثل آقای جلیلی یا دوستان دیگر باشد، اینها کاندید شوند و این پیشنهاد را بدهند و به موفقیتی برسند، چون این پیغام ها برای من میرسد که ایشان مواضع خودشان را تغییر داده است.

احمدی نژاد یک نیروی مورد نظرش را وارد انتخابات ۱۴۰۰ خواهد کرد

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی معتقد است: اگر احمدی نژاد اراده بر آمدن کند به او پیغام خواهند داد که نیاید و اگر هم بیاید برای شورای نگهبانی که آقای هاشمی را به راحتی رد صلاحیت کرد، عدم تایید او کار سختی نیست. در مجموع معتقدم زمینه رقابت به شخص احمدی نژاد داده نخواهد شد.

عبدالله ناصری، تحلیل گر سیاسی در ارزیابی خود از گفته‌های جدید احمدی نژاد پیرامون حضور در انتخابات 1400 بر اساس یک رسالت ملی، گفت: «نیازی به این نیست که حضور آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس یک منطق باشد. او از آغاز نشان داد با رفتار مدیریتی خود که به نوعی صاحب این کشور و این مردم است. خصوصا آنکه در دوره ی ریاست جمهوری خود رقیبان و مخالفان خود را فراتر از یکی دو نفر می‌دانست و از طرف دیگر عملکرد ضعیف و بد آقای روحانی صحت ادعای احمدی نژاد را تقویت کرده است. ما نقش نسبتا مؤثری جریان منتسب به او را در انتخابات مجلس یازدهم دیدیم. بنابراین به نظر من با شرایط کشور وضعیت اقتصادی مردم حضور احمدی نژاد منطق خودش را دارد.»

وی در ادامه پیرامون این‌که آیا احمدی‌نژاد آن‌چنان که طرفداران او ادعا می‌کنند دارای پایگاه اجتماعی ویژه است افزود: «محمود احمدی نژاد هیچ وقت بی پایگاه نبوده و علی رغم مدیریت ۸ ساله او در کشور که فاسدترین دوران و ناکارآمدترین دوران اجرایی کشور در تاریخ ۲۰۰ ساله بوده اما چون در سال‌های آخر و بعد از آن هم کماکان با گفتمان انقلابی و هم با گفتمان اصلاحی به مقابله پرداخت و به روشنی کانون های اصلی قدرت را نشانه گرفت، پایگاه اجتماعی او تضعیف نشده است.  به علاوه عملکرد بسیار بد آقای روحانی و تیم ایشان زمینه اجتماعی احمدی نژاد را تقویت کرده است.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخشی دیگر از گفته‌های خود پیرامون احتمال تایید شدن احمدی ‌نژاد از سوی شورای نگهبان تصریح کرد: «اساسا بر این باور هستم کانون های اصلی قدرت سیاسی با دو بار رییس جمهور شدن یک فرد مخالف هستند بنابراین اگر احمدی نژاد اراده بر آمدن کند به او پیغام خواهند داد که نیاید و اگر هم بیاید برای شورای نگهبانی که آقای هاشمی را به راحتی رد صلاحیت کرد، با او نیز چنین می‌کند. رد صلاحیت احمدی نژاد کار سختی نیست و در مجموع معتقدم زمینه رقابت به شخص احمدی نژاد داده نخواهد شد. اگر هم صلاحیت او تأیید شود و رقابت درون اصولگرایان با اصلاح طلبان قدرت محور خلاصه شود. احمدی نژاد حتما شانس مسلم پیروزی نیست ولی رأی معناداری خواهد داشت.»

ناصری در بخش پایانی اظهارات خود تاکید کرد: «احمدی نژاد هم مثل همه ی کنشگران دچار تحول شده است. همچنان که از سال ۹۲ به این طرف تحولات فکری و سیاسی در درون جبهه اصولگرا  گرایشی شدید بوده است. لذا اعقتاد دارم کخ احمدی نژاد با توجه به باور خود در حذف یکی از کانون های اصلی قدرت (خانواده ی لاریجانی) موفق بوده است، اگر به قدرت برسد دیدگاه‌های ایدئولوژیک او تغییری نکرده است زیرا به دنبال مدیریت کلان ایران است اما در تاکتیک و روش حتما تغییراتی را شکل خواهد داد؛ زیرا او اعتماد گذشته را به همراهان سابق اش مانند نهادهای نظامی، امنیتی، رسانه ی ملی، ائمه جمعه از دست داده است. اما در نهایت معتقدم احمدی نژاد یک نیروی مورد نظر را وارد انتخابات خواهد کرد همچنان که در دوم اسفند این کار را کرد و شورای نگهبان هم حتما نامزد مورد نظر او را تأیید خواهد کرد. نکته  پایانی حضور جریان احمدی نژاد و نوع تعامل حکومت و مردم با او به مقدار زیادی به کنش گری اصلاح طلبان ارتباط دارد.»

احمدی‌نژاد همچون پیامبر صحبت می‌کرد او خود را عیسی مسیح می‌پندارد

مصطفی هاشمی‌طبا از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره‌ ریاست‌جمهوری درباره ویژگی‌هایی که باید یک کاندیدای ریاست جمهوری داشته باشد، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: به نظر بنده رئیس جمهور اختیارات کامل ندارد و به نوعی در همه مسائل دستش باز نیست که صفات و وظایفی را به آن نسبت دهیم که بتواند، آن صفات یا وظایف را به انجام برساند. هم سیاستگذاران، هم مجلس و هم افراد صاحب نفوذ، رئیس جمهور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. درست است که رئیس جمهور، دومین فرد کشور است اما در واقع اختیارات چندانی ندارد.

او عنوان کرد: ما در سال ۱۴۰۰ به یک رئیس جمهور پُرتحرک و خوش فکر نیاز داریم که به یک اصولی، باور داشته باشد و روی همان اصول نیز ثابت قدم بماند و بتواند، سیاست‌های مناسبی را پیاده کند. در حقیقت رئیس جمهوری می‌خواهیم که به مسائل اِشراف داشته باشد و با اعتقاد حرکت کند این ویژگی‎های یک رئیس جمهور است. از سوی دیگر این را هم باید در نظر بگیریم که رئیس جمهور تنها فرد در کشور نیست، بلکه به تعبیری دست بالای دست بسیار است.

کاندیدای ریاست جمهوری سال ۹۶ درباره قابلیت کاندیداهای مطرح در رسانه‌ها از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از جمله سعید جلیلی، ضرغامی، بذرپاش، علی مطهری و غیره برای به دست گرفتن پست ریاست جمهوری، تصریح کرد: اگر بخواهیم براساس اینکه این افراد برای کشور مناسب هستند نظر دهیم، این افراد مناسب نیستند و هیچ‌کدام از آنها، ویژگی‌هایی که باید یک رئیس جمهور داشته باشد را دارا نیستند. از سوی دیگر رئیس جمهور بدان‌گونه که باید کاره‌ای نیست. به عنوان مثال اگر رئیس جمهور بخواهد کاری نیز انجام دهد مجلس بلافاصله با یک طرح سه فوریتی می‌تواند مانع دولت شود. همواره گفته می‌شود رئیس جمهور باید با مجلس هماهنگ باشد.

پرسش این است که چگونه رئیس جمهور می تواند با مجلس هماهنگ باشد؟ رئیس جمهور باید منتظر بماند مجلس چه می‌گوید در حالی که مسائل اجرایی کشور این گونه نیست که همواره رئیس جمهور منتظر بماند که مجلس چه می‌گوید. رئیس جمهور خود باید دارای تفکر و مدیریت بر شرایط مختلف باشد.

هاشمی‌طبا ادامه داد: از نظر بنده یک رئیس جمهور نمی‌تواند نقصی داشته باشد به این دلیل که قدرتهای دیگر آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. نکته مهم، سیاستگذاری و حکمرانی است که کشور را به چه سمتی سوق خواهد داد. 
او درباره جناحی شدن همه مسائل در کشور نیز اشاره کرد: این یکی از مشکلات کشور است. اینکه گفته می‌شود همه برابر قانون مساوی هستند اما به نظر می‌رسد برخی در مقابل قانون مساوی‌تر هستند. اگر می‌خواهیم کشور را اداره کنیم باید مجلس و رئیس جمهور با یکدیگر تعامل داشته باشند. اما متاسفانه جاهای دیگری هستند که صاحب نظر هستند. از این رو هر چه یک رئیس‌جمهور دارای منش مشخص و مدیریت عالی باشد با مشکل مواجه خواهد شد. از سوی دیگر همه مسائل کشور در اختیار رئیس جمهور نیست که بخواهد آن را حل کند. بخشی از مسائل کشور به مسائل و موضعگیری‌های خارجی مربوط بوده که متاسفانه مسائل پیچیده شده است.

هاشمی‌طبا افزود: در یک دوره‌ای، وضعیت تا این اندازه پیچیده نبود اما در حال حاضر پیچیده‌تر شده است. به‌گونه‌ای که بسیار سخت است وضعیت روال معمولی پیدا کند. نتیجه این است که در مورد مقاومت، خودکفایی و یا خوداتکایی، یک کار اساسی انجام دهیم و کشور را برای اقدامات اساسی بسیج کنیم اما نه مجلس و نه افرادی که در رسانه‌ها به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح هستند اراده خاصی ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تمایل احمدی‌نژاد برای انتخاب دوباره به عنوان رئیس‌جمهور نیز عنوان کرد: اخیرا مصاحبه احمدی‌نژاد را با یکی از شبکه‌های آمریکایی مشاهده کردم. وی در حد پیامبر صحبت می‌کرد! آقای احمدی‌نژاد مانند یک پیامبر صحبت می‌کند و می‎گوید: «جهان را به هدایت و عدالت می‌خوانم.» فقط نصیحت می‌کند و گفته ایران و آمریکا باید دوست شوند! به تعبیری خود را عیسی مسیح می‌پندارد! 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها