استیضاح وزیران دولت منتفی نشده است

هیچ‌یک از استیضاح‌های وزرای کشور و نفت منتفی نشده است و استیضاح‌کنندگان بر امضای خود استوار ایستاده‌اند.

استیضاح وزیران دولت منتفی نشده است

 قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس، با تاکید بر اینکه استیضاح وزرای کشور، نفت و آموزش و پرورش که برخی از منتفی شدن آن و برخی از پس گرفتن امضای استیضاح‌کنندگان خبر می‌دهند صحت ندارد، گفت: هیچ‌یک از استیضاح‌های وزرای کشور و نفت منتفی نشده است و استیضاح‌کنندگان بر امضای خود استوار ایستاده‌اند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در پاسخ اینکه «اگر استیضاح وزرای کشور و نفت برقرار است، پس موضوع اعتراض و بحث استیضاح‌کنندگان با لاریجانی قبل از علنی شدن جلسه صبح سه‌شنبه چه بوده است» توضیح داد: بحث استیضاح‌کنندگان وزرای نفت و کشور با رئیس مجلس این بود که ما صحبت‌های وزرا را شنیده‌ایم و توضیحات‌شان را گوش داده‌ایم و از توضیحات قانع نشده‌ایم. بنابراین گزارش جلسه باید به هیات‌رئیسه داده شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: اعتراض نمایندگان به رئیس مجلس بر این مبنا بود که چرا گزارش کمیسیون‌ها و نامه قانع نشدن نمایندگان استیضاح‌کننده از طریق هیات‌رئیسه اعلام وصول نمی‌شود.

میرزایی‌نیکو یادآور شد: نمایندگان معترض تاکید داشتند وقتی هیچ استیضاحی منتفی نشده و از حدنصاب نیفتاده است چرا یک بار شایعه پخش می‌شود که استیضاح وزرا منتفی شده و بار دیگر می‌گویند نمایندگان امضایشان را پس گرفته‌اند و استیضاح از حد نصاب افتاده است، در حالی که این‌طور نیست.

رؤسای کمیسیون شوراها و انرژی گزارش استیضاح‌ها را به هیات‌رئیسه داده است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اعلام اینکه «استیضاح‌های وزیر کشور و نفت همچنان به قوت خود باقی است» گفت: آقای حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی، اعلام کرد گزارش کمیسیون را به هیات‌رئیسه داده است و هیات‌رئیسه باید گزارش را اعلام کند.

او بیان کرد: آقای کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها، هم گزارش را به هیات‌رئیسه فرستاده است، بنابراین هیات‌رئیسه باید اعلام کند استیضاح‌کنندگان از توضیحات وزرا قانع نشده‌اند و استیضاح وزرای کشور و نفت اعلام وصول می‌شود.

میرزایی‌نیکو یادآور شد: پس از اعلام وصول استیضاح، وزرای مربوطه 10 روز فرصت دارند تا به مجلس بیایند و به سوالات پاسخ دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اعلام کرد: ظاهراً هیات‌رئیسه در موضوع استیضاح‌ها دنبال وقت تلف کردن است.

 

منتفی شدن استیضاح‌ها خواست رئیس مجلس است

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: منتفی شدن استیضاح‌ها مطالبه رئیس مجلس است و از همه رؤسای کمیسیون‌ها خواسته تا به منظور حفظ آرامش کشور و مناسب شدن شرایط، استیضاح را از دستور کار خارج کنند. اما این موضوع هنوز از طرف استیضاح‌کنندگان پذیرفته نشده و همچنان استیضاح وزرای کشور و نفت به قوت خود باقی است./اعتمادآنلاین 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها