مجلس کنونی هم پوپولیست است/چهل سال است که با همین موضوعات درگیر هستیم

مگر همین افرادی که اکنون در مجلس حضور دارند پوپولیستی عمل نمی‌کنند؟ مگر احمدی نژاد که بود؟ او دستپخت خودمان است. شهردار تهران بود و یک مرتبه با تایید صلاحیت شوای نگهبان رئیس‌جمهور شد، هرچه انجام داد هم هیچ پاسخی به کسی نداد و همگان فقط تماشا کردند. در دوره او ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی و گازی داشتیم. با این حال هیچ‌کس پیدا نشد که از او حساب بخواهد. ما همه پوپولیستی عمل می‌کنیم

مجلس کنونی هم پوپولیست است/چهل سال است که با همین موضوعات درگیر هستیم

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز: درباره احتمال ورود احمدی‌نژادی‌ها و افراد منتسب به رئیس جمهور سابق در انتخابات مجلس باید گفت که آ‌ن‌ها اکنون هیچ‌گونه سازمان و سخنگویی ندارند که بتوان در مورد قصد آن‌ها برای حضور در انتخابات گمانه‌زنی کرد. ابتدا باید صبر کرد که افراد این جریان در انتخابات ثبت‌نام کنند و اگر شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تایید کرد آن‌گاه می‌توان در مورد این امر صحبت کرد.

در مورد اینکه شانسی برای تایید صلاحیت شدن دارند یا نه، همین مجلس دهم هم که کارآمدی ندارد، دستپخت شورای نگهبان است؛ این شورا  در سال ۹۴ هم چهره‌های بنام و شاخص را رد کرد به همین خاطر بی‌نام و نشان‌ها وارد مجلس شدند. مادامی که در کشور تحزب نداریم انتخابات ما هم فصلی و موجی است و نتیجه هم بهتر از این مجلس فعلی نخواهد شد. ما باید تشکل‌های سیاسی و احزاب را تقویت کنیم تا افراد شناخته شده به صحنه بیایند و اکنون هر جریانی هم که وارد کارزار انتخابات شود تنها بر روی موج سوار می‌شود.

برخی عقل خود را کنار گذاشته و افتراپراکنی می‌کنند. برای نمونه برخی در مجلس فراموش کرده‌اند که توافق برجام مصوبه همین مجلس، شورای عالی امنیت ملی بوده و مهمتر از همه اینکه به تایید مقام معظم رهبری رسیده است. حالا نتیجه هرچه که شده است برخی این را دستمایه توهین و افتراپراکنی علیه دیگران و همکاران خود در بهارستان قرا می‌دهند. این افراد عقل خود را کنار گذاشته‌اند و درگیر احساسات و هوس‌ها شده‌اند. باید به دنبال تشکیل احزاب و تشکل‌های سیاسی نیرومند برویم که در طول سال فعالیت مستمر داشته باشند و اینگونه نباشد که فقط چند ماه آن هم در آستانه انتخابات به تکاپو بیفتند.

مجلس کنونی هم پوپولیست است. احمدی‌نژاد دستپخت خودمان بود. ما چهل سال است که با همین موضوعات درگیر هستیم. مگر همین افرادی که اکنون در مجلس حضور دارند پوپولیستی عمل نمی‌کنند؟ مگر احمدی نژاد که بود؟ او دستپخت خودمان است. شهردار تهران بود و یک مرتبه با تایید صلاحیت شوای نگهبان رئیس‌جمهور شد، هرچه انجام داد هم هیچ پاسخی به کسی نداد و همگان فقط تماشا کردند. در دوره او ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی و گازی داشتیم. با این حال هیچ‌کس پیدا نشد که از او حساب بخواهد. ما همه پوپولیستی عمل می‌کنیم./خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها