حسین شریعتمداری: به یک سفیر اروپایی گفتم مکرون غلط کرده برای ما خط و نشان می‌کشد/بنی‌صدر عامل کددار سی‌آی‌ای بود

مستقل آنلاین/مدیر مسئول موسسه کیهان گفت: مردم را از سایه جنگ نترسانید زیرا قطعاً این مساله رخ نخواهد داد و خود آمریکایی ها معترف هستند که توان جنگ با ایران را ندارند.

حسین شریعتمداری: به یک سفیر اروپایی گفتم مکرون غلط کرده برای ما خط و نشان می‌کشد/بنی‌صدر عامل کددار سی‌آی‌ای بود

حسین شریعتمداری در سومین اجلاس رابطان جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی (عج)، گفت: امروزه شرایط خطیری را پشت سر می‌گذاریم اما به هیچ وجه خطرناک نیست.

وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی زمانی شروع شد که ما هنوز محل دقیق زاغه های سلاح خود را هم نمی‌دانستیم؛ برخی از اهالی روستاهای اسدآباد همدان می‌گفتند که دلیل بمباران منطقه های روستایی توسط عراقی‌ها به این دلیل است که در گذشته به خاطر داریم که در این مکان‌ها سلاح انبار می‌کنند.

این روزنامه نگار بیان کرد: روز گذشته سفیر یکی از کشورهای اروپایی می گفت که آیا شما ایرانی ها می‌خواهید پس از این التیماتوم، به این روند ادامه دهید؟ بنده به ایشان گفتم که قطعاً این کار را می کنیم؛ مکرون غلط کرده است برای ما خط و نشان می کشد؛ اکثر مردم فرانسه با جلیقه زردها هستند و تو اصلاً کاره ای نیستی برای ما خط و نشان بکشی؛ در ادامه به این سفیر گفتم که به عنوان یک روزنامه نگار به شما می گویم که آیا می دانید که همه اروپا در تیررس موشک های ماست؟

وی افزود: اگر از نقطه ای که شروع کرده ایم تاکنون را بررسی کنیم، می بینیم که گام های بزرگی برداشته ایم؛ ایران اسلامی ساختار سیاسی دنیا را تغییر داده است؛ در گذشته همه جنبش‌های ملی را با یکی از بلوک ها تقسیم بندی می کردند؛ امروزه به تعبیر رهبری دو قطب اسلام و استکبار در دنیا وجود دارد.

دشمن نمی خواهد جایگاه خود را بشناسیم

مدیر مسئول موسسه مطبوعاتی کیهان بیان کرد: دشمنان ما زمانی تصور می کردند که با نفوذی هایی چون بنی صدر که عامل کددار سی آی ای بود به همراه افرادی چون ناخدا افضلی عامل شوروی، تیمسار مدنی که عامل سی آی ای بود می توانند براندازی کنند؛ رهبری معظم می فرمودند که دشمنان در گذشته فکر می‌کردند که می توانند این گونه انقلاب را از بین ببرند؛ بعداً سعی کردند اجلاس هایی علیه ایران برگزار کنند؛ سپس سعی کردند ما را تحریم تسلیحاتی کنند اما امروز به ما می گویند به فلان کشور و فلان جریان اسلحه ندهید.

وی اظهار داشت: یکی از فعالیتهای دشمن آن است که نمی خواهد ما جایگاه خود را بدانیم؛ زیرا اگر کسی جایگاه خود را نداند با قرص نانی آن را می فروشد؛ رجزهای آمریکایی به حدی قوی است که هر کشوری را می‌ترساند ولی اقتدار ما باعث شد که ناو آمریکایی از ترس ما منطقه را ترک کرد؛ این مساله با استناد به گزارش رسانه های غربی قابل تثبیت است.

ایران اسلامی فرمول قطب بندی جهانی را تغییر داده است

شریعتمداری یادآور شد: اولین وظیفه ما آن است که باید بدانیم در کدام نقطه ایستاده ایم؛ این جایگاه به حدی است که به جرات می‌توان گفت که ایران اسلامی فرمول قطب بندی جهانی را تغییر داده است.

وی با اشاره به گفتگوی خود با احسان طبری افزود: امام راحل احسان طبری را نجات دادند؛ طبری در خلال گفتگوهای خود با من در سال ۶۲ یا ۶۳ بیان می کرد که در دنیا دو قطب سوسیالیسم و امپریالیسم وجود داشت و امام شما هر دوی این قطب ها را بهم زد؛ یعنی ایشان علیه شرق و غرب ظهور کرد؛ اعضای انجمن حجتیه و توده ای ها در این زمان هم دیگر را متهم می کردند ولی انقلابی ها ایستاگی کردند ولی ما نتوانستیم؛ در ماجرای خلیج خوک ها، زمانی که کندی تهدید کرد، خروشچف عقب نشست ولی امام شما، با اینکه شما سفارت آمریکا را نیز تسخیر کردید و گروگان گیری کردید، امام شما نماینده آمریکا را از آسمان ترکیه برگرداند.

رسالت هیئت در این زمان بسیار مهم است

مدیر مسئول موسسه کیهان بیان کرد: فعالان هیاتی وظیفه بسیار مهمی به عهده دارند؛ امام راحل بیان می کردند که اسلام، تشنه اسلام ناب محمدی (ص) است؛ شیمون پرز در سال ۶۶ گزارشی به پارلمان اسراییل می‌دهد و می گوید که حرکتی که در ایران شروع شده است را جدی بگیرید؛ عثمانی‌ها با اینکه اهل سلطنت بودند به این دلیل که نام اسلام را با خود داشتند تا دروازه های اتریش به پیش رفتند؛ حال اینکه این گروه یعنی انقلابی های ایران دنبال حاکمیت نیستند بلکه برای آنها گسترش یک گفتمانی مطرح است که به پای آن همه چیز خود را می دهند؛ در آخر سر نیز به جمله امام در خصوص شهادت طلبی ملت انقلابی را مستند می‌کند و می گوید، این ملت را دست کم نگیرید.

وی اظهار داشت: کارنگی در اوایل دهه ۸۰ شمسی بیان می‌کند که نمی توان انقلاب اسلامی در ایران را سرسری گرفت زیرا این حرکت، زمانی که به ضاحیه لبنان می رود و از یک مشت جوان بی سر و پاحزب الله لبنان را می سازد و وقتی به فلسطین می رود، جهاد و حماس را زیر و رو می کند و وقتی به سوریه می رود، جیش الوطنی را می‌سازد.

شریعتمداری یادآور شد: روزی آیت الله استادی در حوزه علمیه در خصوص رابطه حوزه و رسانه سوالی پرسید که من در پاسخ گفتم که حوزه بر گنجینه گرانبهایی تکیه زده است ولی این شی گرانبهای استخراج شده ترجمه می شود بلکه باید دوبله شود؛ دوبله نوعی هنر است که باید آن را در قالب رسانه ریخته شود.

مدیر مسئول موسسه کیهان با اشاره به اینستکس بیان کرد: اینستکس با عنوان نفت در برابر غذا و دارو شکل گرفت، یعنی کاری که با عراقی ها کردند؛ این در حالی است که عقبه های استراتژیک آمریکا در اختیار ما است ولی در گذشته، عراقی ها هیچ نداشتند؛ چرا ما باید با اروپایی ها چنین معامله ای بکنیم؟ ژنرال پتراوس می گوید که از پنتاگون با من تماس گرفتند و ملامت کردند که تو در ساختمان ۵ طبقه منطقه امنیتی خضرا، مدت ها جلسات متعدد برای زمینه سازی نخست وزیری عراق برگزار کردی ولی ژنرال قاسم سلیمانی ظرف یک ساعت نوری مالکی را تعیین کرد و رفت.

وی بیان کرد: همان سفیر اروپایی روز گذشته بیان می کرد که اینستکس شروع مشترک است ولی به او گفتم که این شروع مشترک یک فرمول دارد که باید از اول مشخص شود.

وی گفت: دشمن سعی می کند که مردم را از موارد موهوم بترساند؛ امروزه پیشرفته ترین پهباد آمریکایی ها را سرنگون کردیم و با رجز خوانی های ترامپ انتظار می رفت که با موشک های پیشرفته خود ایران را به راحتی بزند ولی به جای موشک، توئیت رها کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم را از سایه جنگ نترسانید زیرا قطعاً این مساله رخ نخواهد داد زیرا خود آمریکایی ها معترف هستند که ما توان جنگ با ایران نداریم؛ مقام معظم رهبری روزگاری به رئیس جمهور آمریکا خطاب کردند که تهدید نکن زیرا وقتی تهدید می کنی باید آن را عملی کنی که نمی‌توانی؛ ولی اگر غلط کنید ده برابر آن را خواهید دید.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها