تصمیم برکناری شبانه وزرا/دولت در آستانه سقوط

خبرگزاری های جهان گزارش دادند رئیس دولت قصد دارد شبانه وزرا را برکنار کند که این امر به سقوط دولت منجر می شود.

تصمیم برکناری شبانه وزرا/دولت در آستانه سقوط

به گزارش مستقل آنلاین،شبکه العربیه خبر داد:

دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، که مدتی است به خاطر رابطه‌اش با یک گروه مذهبی جنجالی زیر ذره‌بین بوده است، اخیرا درگیر یک رسوایی مالی بزرگ شده است، که به گفته کارشناسان می‌تواند به سقوط این دولت بینجامد.

به گزارش خبرگزاری «کیودو»، هیروکازو ماتسونو، وزیر ارشد کابینه متهم است که جمع‌آوری میلیون‌ها ین کمک‌های مالی توسط جناحی از حزب حاکم که قبلاً توسط شینزو آبه، نخست‌وزیر مقتول ژاپن رهبری می‌شد، را پنهان کرده است.

در حالی که سایر اعضای فراکسیون حاکم بر ژاپن با اتهامات مشابهی روبرو هستند، کیشیدا تصمیم گرفته ماتسونو را برکنار کرده و همه وزرای کابینه خود که متعلق به جناح مذکور هستند را با وزرای جدید جایگزین کند.

با این حال، پس از افزایش تعداد قانونگذاران حزب لیبرال دموکرات که نگران کاهش محبوبیت کابینه کیشیدا به پایین‌ترین سطح از زمان روی کار آمدن او در اکتبر 2021 هستند، ممکن است اقدامات برای برکناری او شتاب بیشتری بگیرد.

یکی از دلایل آسیب‌پذیری کیشیدا، گزارش‌هایی است مبنی بر اینکه شخصیت‌های ارشد «کلیسای وحدت»، که اغلب یک فرقه نامیده می‌شود، در جلسه‌ای با کیشیدا در سال 2019، زمانی که او رئیس سیاست‌گذاری حزب بود، شرکت کردند.

این دیدار با هیئتی به رهبری نوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده برگزار شد. گینگریچ گفته افراد مرتبط با کلیسای وحدت در آن جلسه حضور داشتند. کیشیدا مدعی شده که از حضور آنها بی‌اطلاع بوده است.

به گفته کیودو، مجموع این عوامل باعث شده تا بسیاری از اعضای حزب لیبرال دموکرات به این باور برسند که با رهبری کیشیدا شانسی برای پیروزی در انتخابات پیش رو در ماه سپتامبر ندارند. کیشیدا کماکان مشتاق ادامه کار نخست‌وزیری است، اما ممکن است از طرف حزب خودش تحت فشار قرار بگیرد تا نامزد نشود.

یکی از اعضای حزب حاکم در این باره به کیودو گفته است که رسوایی جمع‌آوری کمک‌های مالی به طور قطع باعث می‌شود که دولت کیشیدا اعتماد عمومی را از دست بدهد، که می‌تواند منجر به این شود قانونگذاران حزب لیبرال دموکرات از او بخواهند تا در اسرع وقت از سمت خود کناره‌گیری کند

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ریما

    ننتو سگ ...... با این تیتر خبرت

  • ناشناس

    به امید نابودی دولت رییسی بیسواد....

  • ناشناس

    حیوان کثیف بنویس مال ژاپن

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها