مردم حس می‌کنند مجلس کاره‌ای نیست

خیلی از مردم حس می‌کنند مجلس کاره‌ای نیست و در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

مردم حس می‌کنند مجلس کاره‌ای نیست

علی مطهری گفت: افرادی مانند من که نسبتی با شخصیت‌های طراز اول انقلاب دارند نمی‌توانند نسبت به آینده و سرنوشت انقلاب اسلامی بی‌تفاوت باشند. ما فکر می‌کنیم هنوز هم می‌توان اصلاح کرد و تا آنجا که می‌توانیم باید وارد شویم و برخی انحرافات را اصلاح کنیم. به فکر آبروی خودم هم نیستم.

من وارد شدم و نمی‌دانم مرا تایید می‌کنند یا مثل نوبت گذشته رد می‌کنند.اگر رد کنند به وظیفه خود عمل کرده ایم و اگر هم تایید کنند انتخاب ما به مشارکت مردم بستگی دارد. اگر مشارکت مردم قابل قبول باشد امکان رای آوری امثال ما هست ولی اگر حضور مردم گسترده نباشد و تنها تیپ خاصی بیایند و به لیست مشخصی رای بدهند ممکن است امثال ما رای نیاوریم ولی ما باید به وظیفه خود عمل کنیم.

درست است که بسیاری از مردم اعتراضات و ناراحتی‌هایی دارند اما اینها به جای خود ولی برای آبروی جمهوری اسلامی باید برای افزایش مشارکت کوشید تا برخی معضلات کشور از این طریق حل شود. ممکن است برجام را به این وسیله حل کرد. آمریکایی‌ها و غربی‌ها در صورت مشارکت بالا حساب بیشتری روی ایران باز می‌کنند. بنابراین ثبت نام من در وهله اول انجام وظیفه است و دوم برای این که باید دنبال اصلاح امور هم باشیم.

اگر شورای نگهبان از ورود افراد مستقل وحشت نداشته باشد خیلی از مشکلات حل خواهد شد. مردم باید کاندیداهای مورد نظر خود را در بین نامزدها و ببینند و بیابند تا رای دهند.

وقتی کاندیدای مورد پسند خود را نبیند خیلی از مردم نمی‌آیند. در حال حاضر مجلس تا حد زیادی محدود شده و از حیز انتفاع افتاده است.

یکی از دلایل کاهش علاقه این است که مردم احساس می‌کنند مجلس دیگر کاره‌ای نیست. در اعتراضات سال گذشته هم اگر نمایندگان اجازه داشتند سخن بگویند خیلی از مردم قانع می‌شدند. در حوادث آبان ۹۸ هم ما می‌خواستیم وزیر کشور را استیضاح کنیم اما نگذاشتند. به خاطر همین خیلی از مردم حس می‌کنند مجلس کاره‌ای نیست و در انتخابات شرکت نمی‌کنند./عصر ایرانی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها