آزادی‌ها و حقوق اولیه مردم از آن‌ها سلب شده/ برخی بدون توجه به خواست مردم هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند

مردم احساس بی‌احترامی می‌کنند و آزادی‌ها و حقوق اولیه از آن‌ها سلب شده و عده‌ای ناکارآمد بدون توجه به خواست مردم هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند.

آزادی‌ها و حقوق اولیه مردم از آن‌ها سلب شده/ برخی بدون توجه به خواست مردم هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی به رویداد۲۴ می‌گوید: وقایع تلخ و حوادث ناگواری در چندماه گذشته در کشور رخ داد و به گفته مسئولان بیش از ۲۰۰ کشته و هزاران مجروح و خسارت‌های مالی بی‌شمار به مردم تحمیل شد. در این وقایع نظام و ملت و کشور بیشترین ضربه را تحمل کردند. اما بدتر از همه ضربه‌ای بود که بر پیکر جمهوری اسلامی و حیثیت نظام و انقلاب در سطح کشور و بین‌الملل وارد شد و میان مردم خصوصا نسل جوان شکاف عمیقی ایجاد شد.

 

بزرگترین مشکل سوءمدیریت و ناکارآمدی مسئولان است

منتجب‌نیا می‌گوید: اگر بخواهم چند ریشه‌یابی انجام دهم، باید بگویم نکته اول سوءمدیریت و ناکارآمدی مسئولان است که باعث نارضایتی بخش عمده مردم است. انصافا ناکارآمدترین مسئولان اجرایی و قانونگذاری با وجود ادعا‌های شعارگونه‌، در سوءتدبیر رکورد زدند.

 

یک باند خاص در دایره نظام قرار گرفته و مابقی را خارج کرده‌اند

دبیرکل جمهوریت می‌گوید: نکته دوم تقسیم و تجزیه کردن مردم به دو دسته خودی و غیرخودی و انقلابی و غیرانقلابی در دایره حاکمیت و انقلاب است. فعلا یک اندیشه و باند خاص در دایره نظام قرار گرفته و مابقی را خارج کرده‌اند و همه بار‌های سنگین نظام را به دوش ناتوان خود قرار داده‌اند و جمعی از نیرو‌های تازه‌کار و بی‌تجربه را بر سرنوشت کشور مسلط کرده‌اند.

او با بیان اینکه «عمده نیرو‌های جریان افراطی دولت احمدی‌نژاد که به هر شکلی با نظام و کشور مخالفت کردند و در جرگه اپوزیسیون قرار گرفته بودند، در پست‌های مهم حضور دارند»، گفت: اگر کسی بگوید این جریان انحرافی امور را به دست گرفته است، حرف گزافی نزده است.

نیرو‌های دلسوز و کارآمد و باسابقه را با عناوینی همچون عامل وضع موجود کنار زدند و امور را به دست کوتوله‌ها داده‌اند. نکته سوم بی‌توجهی به مردم و توجه ویژه به همان نیرو‌های چاپلوس و متملق و ناکارآمد. مردم احساس بی‌احترامی می‌کنند و آزادی‌ها و حقوق اولیه از آن‌ها سلب شده و عده‌ای ناکارآمد بدون توجه به خواست مردم هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند.

 

نیروهای نظامی و امنیتی تعیین‌کننده و تصمیم‌ساز شده‌اند

این فعال سیاسی ادامه داد: نکته ششم نفوذ نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی در ساختار سیاسی است. نیرو‌های مسلح و امنیتی لازمه کشور و نظام است، اما نه اینکه همه امور در دست آن‌ها باشند و هرکجا برویم ببینیم آن‌ها تعیین‌کننده و تصمیم‌ساز هستند. نکته هفتم وجود روحیه خشونت‌طلبی و زورمداری در بسیاری از تصمیم‌سازان است که صبغه نظامی‌گری و امنیتی دارند. این‌ها در دستگاه‌های امنیتی هستند و فکر می‌کنند با جنگ و باتوم و زور باید کار‌ها را پیش ببرد.

 

انجمن حجتیه مرموزانه برنامه‌هایش را پیش می‌برد

منتجب‌نیا می‌گوید: نکته بعدی حضور عمیق و گسترده تفکر‌های ارتجاعی مانند انجمن حجتیه است که امام تا آخرین لحظه نسبت به خطر این جریان هشدار می‌داد اما اکنون به وضوح می‌بینیم این مرتجعان در جایگاه‌های مهمی حضور دارند و تصمیم‌سازی می‌کنند و مرموزانه برنامه‌هایشان را اجرا می‌کنند و مانند موریانه به جان نظام و کشور افتاده‌اند.

 

عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها نیست و کار به جای باریک کشیده شده است

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی می‌گوید: در شرایط کنونی، کشورهای دیگر با تبلیغات گسترده و هزینه‌های هنگفت سیاه‌نمایی می‌کنند و وعده‌های پوچ می‌دهند. طبیعی است در مواجهه با این وضعیت باید تدبیر داشت اما فقدان عقلانیت و تدبیر فعلا یکی از دردسرهای بزرگ است؛ به نحوی که انسان احساس می‌کند برخورد‌های کینه‌توزانه و انتقام‌جویانه نسبت به مردم صورت می‌گیرد. بسیاری از مسائل مانند فوت مهسا امینی با عقلانیت می‌توانست حل شود، اما چون عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها نیست، کار به جای باریک کشیده شده است.

 

روح بزرگواری و عفو نسبت به مردم و خطاکاران کاهش یافته است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: روح بزرگواری و محبت و عفو نسبت به مردم و خطاکاران کاهش یافته است؛ انگار مردم و خصوصا معترضان دشمن بشریت هستند. در حالی که اگر کرامت و عفو بود، بسیاری از مسائل حل می‌شد. مسئله دیگر بی‌عدالتی است. همه شعار عدالت می‌دهند، اما اصلا به آن توجهی نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها