می‌خواهید از این وضعیت نجات پیدا کنید؟ برجام را امضا کنید

تنها راه نجات از این وضعیت به هم ریخته و پرمانع، توافق هسته‌ای و بازگشت به برجام است.

می‌خواهید از این وضعیت نجات پیدا کنید؟ برجام را امضا کنید

عبدالکریمی: بازی «آچمز» شده و مردم قربانی شرایط هستند

بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه دانشگاه گفت:

واقعیت چیزی جز این نیست که قدرت سیاسی هم از داخل و هم از خارج تحت فشار هستند. آمریکا شرط‌هایی مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای، مسائل حقوق بشر و ... را مطرح می‌کند و در آنِ واحد، در داخل هم مردمِ ناراضی مطالبه‌های‌ شان را به طور جدی دنبال می‌کنند. این توضیح‌ها نشان می‌دهد، آرامش و ثبات دشوار شده است.

ما با فروپاشی اقتصادی مواجه هستیم و این شرایط و گرفتاری مردم در حالی است که مسئولان برای برون‌رفت از دشواری‌ها هیچ راهی ندارند و می‌توان گفت، بازی «آچمز» شده و مردم قربانی شرایط هستند بنابراین تاکید می‌کنم مسئولان هیچ راه دیگری ندارند.

تنها راه نجات از این وضعیت به هم ریخته و پرمانع، توافق هسته‌ای و بازگشت به برجام است. اما این هم عملاً دست‌نیافتنی شده است زیرا اکنون ما دست بالا را نداریم؛ دقیقا مثل زمان ترامپ که آمریکایی‌ها گفتند باید موشک‌های‌تان را بدهید. در حالیکه موشک‌های بالستیک ما ربطی به پرونده هسته‌ای نداشت.

گره‌های کور فعلی به این دلیل باز نمی‌شوند که قدرت سیاسی با یک پارادوکس روبرو شده است. مسئولان می‌دانند اگر نگاه‌شان را تغییر ندهند، خطرات زیادی را باید به جان بخرند و اگر رویه‌شان را عوض کنند، بازهم خطرات زیاد را متوجه خواهند شد. با این توضیح که حتما هزینه‌های تغییرِ نگاه بسیار کمتر خواهد بود./رویداد۲۴

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها