آمریکا انتخاب کند: ایران یا اسرائیل؟

یک مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر رسمیت نداشتن کشور اسرائیل گفت: اگر آمریکا می خواهد با ایران ارتباط داشته باشد باید پیش فرض خود که به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور است را بردارد.

آمریکا انتخاب کند: ایران یا اسرائیل؟

حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین در مراسم ۱۳ آبان شهرستان تویسرکان، مطرح کرد: چند مولفه برای به رسمیت شناختن یک کشور وجود دارد که مهمترین آن داشتن حکومت مستقل و سرزمین است؛ اسرائیل شاید حکومت داشته باشد اما فاقد سرزمین است و اینکه می گویند فلسطینی‌ها زمین‌های خود را به این قوم فروخته اند، کذب است چراکه فقط مقدار کمی از زمین‌های فلسطینی‌ها در اختیار این قوم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به این مسائل تا زمانی که آمریکا پیش فرض رابطه سیاسی و بین المللی خود با ایران که به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشور است را برندارد عملا هیچ رابطه سیاسی صورت نخواهد پذیرفت چراکه این امر خلاف فرموده های دینی است.

حسینی‌یمین ادامه داد: اسرائیل و صهیونیست‌ها جز خیانت به اسلام و مسلمین و تفرقه افکنی بین مسلمانان کار دیگری انجام نمی‌دهند و در قرآن به صراحت در مورد دوری از خائنان و منافقان توصیه شده است.

وی افزود: ما امروز با یکسری شبهات مواجه هستیم و عده ای می گویند این مبارزه را رها کنید تا تحریم‌ها برداشته شود و ما هم به‌مانند کشورهای دیگر که رابطه حسنه با آمریکا دارند، داشته باشیم و مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها از بین برود.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: لازم است امروز کتاب ۴۰ تدبیر را معرفی کنم که حاوی ۴۰ مطلب از اتفاقات سال ۵۷ است و یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این کتاب چگونگی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان است.

حسینی‌یمین ادامه داد: پس از این ماجرا آمریکا با داشتن سفارتخانه فعال در ایران با منافقان همکاری می‌کرد و دیدارهایی را با افراد سیاسی مطرح ایران همچون «بازرگان» داشت که به وضوح مسائل مخاصمه آمیز در این دیدارها مطرح می‌کردند و اینجا بود که امام‌خمینی(ره) فرمودند هرچه می‌کشیم از آمریکاست.

وی افزود: ۹ ماه پس از انقلاب و رخ دادن چنین اتفاقات فتنه‌انگیز توسط آمریکا در ایران دانش آموزان به سفارتخانه آمریکا رفتند و ۵۲ نفر از آمریکایی‌های مقیم سفارتخانه را گروگان گرفته و لانه جاسوسی آمریکا را به تسخیر درآوردند. 

کودتای طبس نیز پس از این موضوع توسط آمریکا به منظور آزادسازی گروگان‌های آمریکایی صورت گرفت که به لطف خدا توسط طوفان شن در نطفه خفه شد.

حسینی‌یمین در پایان گفت: برخی می گویند دست از حجاب بردارید، دست از برنامه های هسته ای بردارید، این مشکلات رفع می شود، این حرف‌ها اشتباه است چراکه اینها هدفشان از بین بردن اسلام است و این امر چیزی جزء خیانت به اسلام و مسلمین نیست و اگر آمریکا پیش فرض به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشور را کنار بگذارد و ما را به عنوان یک کشور مسلمان قانونمند بپذیرد که ما نیز با آمریکا وارد رابطه می شویم اما تا وقتی آمریکا ما را با تمام عقایدمان و اصل‌های دینی قبول نکند، برقراری ارتباط با این کشور امکان پذیر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها