امیرعبداللهیان: چیزی تا پایان یافتن تحریم‌ها باقی نمانده!

حسین امیرعبداللهیان گفت: اگر آمریکایی‌ها واقع‌‍بینانه برخورد کنند، تا پایان یافتن تحریم‌ها چیزی نمانده است.

امیرعبداللهیان: چیزی تا پایان یافتن تحریم‌ها باقی نمانده!

به گزارش مستقل آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با حسین موینی رئیس جمهور زنگبار با بیان اینکه برای رفع تحریم های ایران، در دولت جدید تلاش‌های زیادی کردیم و در حال طی کردن مراحل پایانی کار هستیم، گفت: اگر آمریکایی‌ها واقع‌‍بینانه برخورد کنند، فکر می‌کنم حل شدنی است.

وی تا تقدیر از مساعدت‌ها و تعاملات تانزانیا و زنگبار در دوران تحریم، خطاب به رئیس جمهور زنگبار گفت: سلام‌های گرم رییس جمهور و دعوت رسمی رییس جمهور را به جنابعالی را میرسانم.

 

امیر عبداللهیان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارو، کشاورزی، آموزش پزشکی، شیلات و ... خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تعدادی بورسیه برای دانشجویان زنگباری در ایران داشته باشیم، همچنین در حوزه تولید برق و استفاده از انرژی خورشیدی، ایران دارای تکنولوژی بالایی است و در حال حاضر تنها یک شرکت ایرانی مشغول ساخت نیروگاه سه هزار مگاواتی در جنوب عراق است که فاز اول آن تمام شده است.

 

وزیر امور خارجه با طرح پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک اقتصادی ایران و زنگبار، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم نمایشگاه‌های تخصصی اقتصادی-صنعتی در ایران و زنگبار تشکیل شود، همچنین مبادلات علمی و دانشگاهی گسترش یابد و در کنار آن دیپلماسی پارلمانی نیز توسعه پیدا کند./ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها