آنتونی بلینکن:

به مردم ایران اینترنت می رسانیم

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد تمام شرکت های جهان موظف اند به مردم ایران اینترنت برسانند.

به مردم ایران اینترنت می رسانیم

به گزارش مستقل آنلاین سی ان ان نوشت:

 وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، روز سه شنبه گفت که دولت بایدن "مطمئناً به دنبال راه هایی برای تسهیل در دسترس قرار دادن خدمات فناوری برای مردم در ایران" در بحبوحه قطعی گسترده اینترنت در طول ناآرامی های سراسری است.

هفته گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوزی کلی صادر کرد که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بدون ترس از تحریم، خدمات دسترسی به اینترنت را برای ایرانیان ارائه کنند.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد که مجوز عمومی جدید «به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا مواردی مانند خدمات ابری، فناوری حفظ حریم خصوصی، فناوری امنیتی، سخت‌افزار و نرم‌افزار را ارائه دهند تا ایرانی‌ها را قادر به برقراری ارتباط بهتر بین خود و همچنین با سایر نقاط جهان کند. »

وی با اشاره به دفتر کنترل دارایی های خارجی افزود: "شرکت ها می توانند در این مورد به ما مراجعه کنند، و از طریق هماهنگی با OFAC مشخص کنیم که آیا فناوری آنها تحت مجوز است یا خیر."

با این حال، موانع تکنولوژیکی باقی می مانند، زیرا برخی از خدمات برای عملکرد به سخت افزار نیاز دارند.  بلینکن از گفتن اینکه آیا ایالات متحده با شرکت هایی برای وارد کردن فیزیکی چنین سخت افزاری به ایران همکاری خواهد کرد یا خیر، خودداری کرد.زیرا آمریکا و ایران روابط دیپلماتیک ندارند و دولت آمریکا در آنجا حضور ندارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه گفت این برعهده شرکت‌های خصوصی است که «اقداماتی را که مناسب می‌دانند» برای گسترش دسترسی به اینترنت در ایران بردارند، و جزئیاتی در مورد اینکه آیا مجوز عمومی تازه صادر شده ایالات متحده تفاوت محسوسی در گسترش آن ایجاد کرده است ارائه نکرد.

وی در نشست خبری روز دوشنبه خود گفت: وزارت خزانه داری از طریق مجوز عمومی اقداماتی را انجام داده است که با ظرفیت خود اجرایی خود به شرکت های اضافی اجازه می دهد در برخی موارد نرم افزار، سخت افزاری که در ایران عملیاتی می شود، ارائه دهند.

ند پرایس افزود:البته، ما در مورد آنچه که برای ورود چنین سخت افزاری به ایران لازم است صحبت نخواهیم کرد. مسئولیت ما این است که مراقب باشیم که هیچ محدودیتی از سوی دولت آمریکا وجود نداشته باشد.

دولت بایدن علاوه بر صدور مجوز عمومی، هفته گذشته گشت ارشاد را تحریم کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها