اگر مخالفان بگذارند مسائل باقیمانده مذاکرات برجام قابل حل است

شانس به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام چند برابر از قبل شده و مخالفان برجام همواره در حال ایجاد مانع هستند.

اگر مخالفان بگذارند مسائل باقیمانده مذاکرات برجام قابل حل است

 

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه هم میهن نوشت در مورد حل مسائل باقیمانده در برجام نوشت:

۱_بر خلاف گذشته شانس موفقیت گفتگوها بیشتر شده است. یکی از علایم این واقعیت، سنگ‌اندازی مخالفان داخلی برجام است که با جعل خبر دروغ ۷۲ ساعت مهلت خواستند، پذیرش احتمالی ایران را به منزله تسلیم معرفی کنند.

به علاوه نیروهای موثر و مخالف توافق که از صحنه سیاستگذاری برکنار شده بودند دوباره خود را وارد میدان کرده‌اند تا در مسیر احیای برجام سنگ‌اندازی کنند.

۲_برجام در این ایستگاه پایانی دو مسئله اصلی حل نشده دارد. اولی موضوعات پادمانی است، یعنی مسایل مرتبط با اقدامات هسته‌ای ایران و ابهامات یا پرسشهای نظارتی آژانس هسته‌ای در مورد این اقدامات ایران.

در زمستان گذشته قرار بود آژانس پرونده موضوعات مورد سوال را در خرداد ماه ببندد ولی به علت عدم توافق در مسایل دیگر برجام، این اتفاق نیفتاد و شورای حکام آژانس علیه ایران بیانیه داد. 

ایران به درستی انتظار دارد که در صورت توافق، این پرونده بسته شود و عاملی برای فشار باقی نماند. به نظر می‌رسد که این موضوع در توافق نهایی حل خواهد شد.

۳_خواست ایران برای بهره‌مندی از رفع تحریم‌ها نیز موضوع محوری دیگر است. ایران انتظار دارد که رفع تحریم‌ها اثربخش و پایدار باشد. با توجه به خارج شدن بحث تحریم سپاه از مذاکرات، به نظر می‌رسد که طرف غربی می‌تواند به صورت متعارف این مشکل را حل کند بنابراین انتظار می‌رود که بر خلاف گذشته دیر یا زود توافق نهایی شود. اراده دولت ایران چنین است. امیدواریم در نهایت موضع روس‌ها نیز بازدارنده توافق نباشد. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها