بیسکوییت سبوس دار و لاغری

برخی افراد بیسکویت سبوس‌دار می‌خورند و فکر می‌کنند با حذف یک وعده و جایگزین کردن این خوراکی، انرژی کمتری به بدنشان می‌رسانند و لاغر می‌شوند... اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهترین کار، داشتن وعده‌های غذایی متنوع و متناسب، خواب کافی و ورزش است.

بیسکوییت سبوس دار و لاغری

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

آیا مصرف بیسکوییت سبوس دار باعث کاهش وزن می‌شود؟

در مورد کاهش وزن، مقدار انرژی ای که از موارد غذایی مختلف دریافت میکنیم اهمیت دارد. اگر بخواهیم وزنمان کاهش پیدا کند میزان انرژی دریافتی مان از مواد غذایی متنوع باید کمتر از میزان انرژی مورد نیازمان باشد . در این شرایط بدن انرژی مورد نیاز خود را از چربی انباشته شده در ارگانها برمیدارد. برخی افراد بیسکویت سبوس دار میخورند و فکر می کنند با حذف یک وعده و جایگزین کردن این خوراکی ،انرژی کمتری به بدنشان می رسانند و لاغر می شوند . گرچه بیسکویت سبوس دار فیبر دارد و باید در طول روز مقداری فیبر دریافت کنیم اما چون این خوراکی حاوی قند و روغن است مصرف بی رویه آن توصیه نمی شود. 

 اگر بخواهیم وزن کم کنیم بهترین کار داشتن وعده های غذایی متنوع و متناسب و خواب کافی و ورزش است. حتی بهتر است تعداد وعده های غذایی را به ۶وعده برسانیم تا ارگانها انرژی بیشتری صرف کنند. حذف یک وعده فقط ولع غذا خوردن در وعده بعد را افزایش میدهد. در طول روز هر فرد مجاز به مصرف ۶ تا ۱۱واحد نان و غلات است. ۳۰ گرم نان ۸۰ کیلو کالری انرژی دارد و ۲ عدد بیسکوییت سبوس دار یک واحد نان و غلات محسوب می شود اما نباید واحد نان و غلات را هر روز با بیسکوییت سبوس دار جایگزین کرد. 

 نان های سبوس دار بدون چربی در مقایسه با بیسکویت ها حرارت کمتری میبینند و برای بدن بسیار مفیدند زیرا حرارتی که در روند پخت به بیسکویت داده می شود گاهی باعث تیره رنگ شدن آن میشود و زمینه تشکیل ترکیب های مضر را فراهم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها