افراد شاغل و تغذیه سالم

برخی افراد به دلیل مشغله زیاد و نداشتن وقت به رژیم غذایی خود اهمیتی نمی دهند و همین مسئله عامل بیماری آنها می شود.

افراد شاغل و تغذیه سالم

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

افراد شاغل برای داشتن تغذیه سالم و کاهش وزن چه کار هایی انجام دهند؟

 

به جای بردن هله‌هوله به سر کار با خود‌ میوه‌های تازه ببرید!

برای جلوگیری از دردهای گرسنگی، بدون مصرف کالری اضافی، جایگزین‌های کم کالری برای تنقلات چاق کننده پیدا کنید. میوه‌های تازه، یک میان‌وعده ایده‌آل هستند.

 

ساندویچ درست کنید

 با استفاده از مواد تازه و کم‌کالری، ساندویچ‌تان را از قبل آماده کنید. مواد تشکیل دهنده میتوانند شامل کاهو، گوجه‌فرنگی، خیار، پیاز سفید باشد.

 برای پروتئین هم از ماهی تن، تخم مرغ آبپز یا سینه مرغ استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که بیش ازحد نمک، مایونز و ادویه‌های چاق کننده نزنید تا محتوای کالری ساندویچ تان پایین بماند.

 

هیدراته بمانید

 بدن انسان از ۶۰ درصد آب تشکیل شده است و شما باید مایعاتی که از طریق عرق کردن از دست می‌دهید را جایگزین کنید. نوشیدن آب، سرعت سوخت و ساز را افزایش خواهد داد و سموم را از روده‌ها دفع خواهد کرد. همچنین باعث می‌شود که بیشتر احساس سیری کنید، بنابراین پرخوری نمی‌کنید.

 

با صندلی، تمرینات ورزشی انجام دهید

برای باشگاه رفتن وقت ندارید؟ آیا می‌دانستید که می‌توانید بدون ترک میز کارتان، ورزش کنید؟ اگر مدت زیادی پشت میز کارتان هستید، چندین بار در روز تمرینات صندلی را انجام دهید تا متناسب بمانید. می‌توانید با یک جستجو، بصورت آنلاین تمرینات صندلی ساده ای را یاد بگیرید که می‌شود در زمان رسیدن به کارهایتان، انجام دهید.

 

از نوشیدنی‌های ناسالم پرهیز کنید

از نوشیدنی‌های گازدار یا  نوشیدنی‌هایی که کالری زیادی دارند، پرهیز کنید. ما توصیه می‌کنیم برای رفع تشنگی‌تان فقط از آب ساده استفاده کنید. اگر باید قهوه بنوشید، آن را بدون شکر بخورید.

 

تنقلات سالم را در دسترس قرار دهید

ما توصیه می‌کنیم که یک کیسه پلاستیکی شامل  میوهای خشک و انواع آجیل‌ها را با خود به محل کارتان ببرید. آنها را در کشوی میزتان نگه دارید. این تنقلات، سالم و کم کالری هستند و سطح قند خون شما را ثابت نگه خواهند داشت، بنابراین پرخوری نمی‌کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها