رژیم جنرال موتورز چیست؟

هر روز با نام های مختلفی از انواع رژیم ها آشنا میشویم که هر کدام شیوه و روش خود را برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام ارائه میدهند . یکی از این رژیم ها رژیم جنرال موتورز است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

رژیم جنرال موتورز چیست؟

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

شاید شما هم در مورد رژیم‌های غذایی‌ای شنیده باشید که می‌توانید با کمک آن تا ۸ کیلو در هفته وزن کم کنید! یکی از این رژیم‌های غذایی رژیم‌ غذایی جنرال موتورز است.

 

 

عوارض رژیم جنرال موتورز

 

هر رژیم غذایی دارای عوارض خاص به خود است و رژیم جنرال موتورز به گفته متخصصان یکی از پر عوارض‌ترین رژیم‌های شناخته شده است.

 

۱. این رژیم باعث کاهش قدرت عضلانی شما می‌‌شود!

با شروع این رژیم غذایی احساس ضعف عضلانی به سراغ شما خواهد آمد. به دلیل کاهش مصرف پروتئین در طی رژیم جنرال موتورز و همچنین مصرف کمتر از ۱۰۰۰ کالری در روز در طی این رژیم، بدن از بافت‌های عضلانی برای تامین مواد مورد نیاز خود استفاده می‌کند.

اکثر افراد در طی این رژیم با کاهش حجم عضلانی مواجه می‌شوند.

 

۲. آب زیادی از دست می‌دهید!

تشنگی شدید و کاهش میزان آب بدن یکی از عوارض اصلی رژیم جنرال موتورز محسوب می‌شود. در این رژیم از شما خواسته می‌شود تا حد توان مصرف روزانه آب خود را افزایش دهید. اگر قصد انجام این رژیم را دارید بهتر است مراقب میزان آب مصرفی خود در طی این رژیم غذایی باشید.

 

۳. سردرد دائم

پس از روز اول این رژیم به‌طور قطع با سردرد مواجه خواهید شد. این سردردها به علت‌ میزان کالری پایین این رژیم و همچنین از دست دادن حجم بالایی از آب بدن شما در طی روز اول رژیم جنرال موتورز است.

 

 

۴. سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد!

در طی این رژیم غذایی به علت محدود بودن تنوع مواد غذایی و همچنین پایین بودن میزان کالری مصرفی، بدن احساس وارد شدن به قحطی را داشته و سوخت و ساز خود به شدت کاهش می‌دهد.

 

 

۵. باعث فقر ویتامین‌های مختلف می‌شود!

در رژیم جنرال موتورز میزان تنوع غذایی کم شده و در نتیجه می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای بدن شود. بنابراین فقر مواد مغذی یکی از پیامدهای این رژیم به حساب می‌آید.

 

 

۶. کاهش وزن در این رژیم موقتی است.

کاهش وزن در رژیم جنرال موتورز به صورت موقتی است. علت آن نیز از دست دادن آب به جای چربی است. به همین دلیل است که در دورانی که این رژیم را دنبال می‌کنید دچار عطش می‌شود. به هر حال باید گفت با بازگشت به رژیم غذایی قبلی خود، وزن شما نیز مجدد افزایش خواهد یافت.

 

 

تحقیقات صورت گرفته رژیم جنرال موتورز را تایید نمی‌کند زیرا این رژیم خالی از مواد مغذی ضروری برای بدن بوده و نمی‌تواند موجب کاهش وزن پایدار شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها