4 راهکار طلایی برای کاهش استرس‌ کاری

طبق آمارها بیش از ۴۰ درصد شاغلان به دلیل اتفاقات محیط کاری، شرایط استرس‌زایی را تجربه می کنند.

4 راهکار طلایی برای کاهش استرس‌ کاری

دکتر «شارون ملنیک» روان‌شناس کسب‌وکار و نویسنده‌ کتاب جدید «موفقیت تحت استرس» با ۱۰ سال دانش ناشی از تحقیقات در دانشگاه هاروارد و تحقیق  میدانی درباره  بیش از ۶۰۰۰ ارباب رجوع و یادگیرنده، راهبردهایی را به شما پیشنهاد می‌دهد تا استرس در محیط کار را کاهش دهید.

 حواس‌پرتی‌ها را حذف کنید

 اگرچه شاید شما کنترلی بر حواس‌پرتی‌ها نداشته باشید اما می‌توانید واکنش خود را کنترل کنید. به یکی از سه شیوه زیر اقدام کنید: حواس‌پرتی را قبول کنید، آن را کنار بگذارید یا اهمیت‌اش را تشخیص دهید و برای آن برنامه بچینید. شما باید برای واکنشی که می‌خواهید نشان دهید، معیارها را از پیش تعیین کنید. پس می‌توانید با پاسخ دادن به پیغام‌ها در زمانی مشخص، تعیین ساعت‌های اداری برای صحبت شخصی یا بستن در اتاق‌تان در زمانی که نیاز به تمرکز دارید، اطرافیان‌تان را هم  آموزش دهید.

 نفس عمیق بکشید

اگر احساس خستگی بیش از حد می‌کنید یا از یک جلسه پُرفشار خارج شده‌اید و نیاز به پاک‌سازی ذهن‌تان دارید، چند دقیقه تنفس عمیق می‌تواند مجدد تعادل‌تان را برقرار کند. به‌سادگی برای ۵ ثانیه هوا را به درون ریه‌هایتان بفرستید، نگه‌ دارید و با شمارش مشابه آن را از طریق بینی خارج کنید. این کار شبیه کسب آرامش و تمرکز از یک کلاس یوگای ۹۰ دقیقه‌ای فقط در سه دقیقه یا کمتر در پشت میز کارتان است.

  نگاه خود را عوض کنید

دیدگاه شما به وقایع استرس‌زا در محیط کار، عموما یک تفسیر ذهنی از واقعیت‌هاست که اغلب از پشت فیلتر نداشتن اعتمادبه‌نفس، آن را می‌بینید. با این حال، اگر گامی به عقب بردارید و یک نگاه عینی داشته باشید، تأثیرگذارتر خواهید بود و احتمال کمتری وجود دارد که مسائل را از دید شخصی مشاهده کنید.

  استرس خودخواسته را تشخیص دهید

با افزایش اعتماد به نفس، با استرس در محیط کار مبارزه کنید. به جای این که به دنبال تأیید دیگران باشید، با ایجاد اعتمادبه‌نفس در خودتان، استرس خودخواسته‌تان را از بین ببرید. اگر بیش از حد نگران نگاه دیگران به خودتان هستید (که از کنترل‌تان هم خارج است) با کوچک‌ترین مسائل به سرعت استرس می‌گیرید یا رفتارهای اجتنابی مثل تعلل از خود نشان می‌دهید. جالب است که وقتی شما تمرکزتان را از تصور دیگران درباره  کارتان، به خودِ کار معطوف می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن ها را تحت تأثیر قرار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها