جان کربی؛ دولت آمریکا پشت پروژه‌ ساخت ویروس کووید

این اعتراف در حالی است که رسانه‌های جریان اصلی، حتی همین حالا هم، هر چند وقت یک‌بار ادعاهایی این چنینی از سوی فعالان مستقل و رسانه‌های آلترناتیو را به‌عنوان «تئوری‌های توطئه» رد می‌کنند.

جان کربی؛ دولت آمریکا پشت پروژه‌ ساخت ویروس کووید

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی جو بایدن، روز دوشنبه ۲۷ فوریه به خبرنگاران گفت که فرمانده ارشد پیر(جو بایدن) معتقد است که "مزایای تحقیقات خطرناک «سود از عملکرد» بیشتر از خطرات آن است. "

"پاسخ جان کربی به این سوال که آیا بایدن انجام تحقیقات «سود از عملکرد» یا Gain of Function را مدبرانه‌ می‌داند این بود که «من فکر می‌کنم این یک جور روش فانتزی برای گفتن بله است.»

به گزارش پایگاه خبری «اینفووارز»، در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا جو بایدن بر این باور است مزایای پروژه‌ی «سود از عملکرد» از خطرات آن بیشتر است، کربی طوری رفتار کرد که انگار از این واژه بی خبر بود و گفت: "مدرک دانشگاهی من تاریخ است، من فکر می کنم شما باید...می شه یک بار دیگه بپرسید؟ "

هنگامی که خبرنگار سوال را تکرار کرد، کربی در پاسخ گفت که "جو بایدن فکر می‌کند «سود از عملکرد» برای کمک به جلوگیری از همه‌گیری‌های آینده مهم است. "

کربی گفت: "او [بایدن] می‌داند که باید تحقیقات علمی قانونی در مورد منابع واقعی یا منابع بالقوه همه‌گیری‌ها انجام شود تا ما آن را درک کنیم تا بتوانیم جلوی وقوع آن را بگیریم. "

او افزود: "اما او به این مساله هم معتقد است که تحقیقات باید انجام شود، باید به شیوه ای امن و مطمئن و تا حد امکان شفاف برای بقیه جهان انجام شود تا مردم بدانند چه خبر است. بنابراین، من فکر می‌کنم این یک روش فانتزی برای گفتن «بله» است. "

کاربر توییتر به نام WarClandestine در مورد این کلیپ اظهار نظر کرد و نوشت: "به بازی احمقانه جان کربی نگاه کنید که از پاسخ دادن به تحلیل هزینه و فایده پروژه‌ی Gain of Function طفره می رود. او ادعا می کند که سوال را نمی فهمد زیرا «او دارای مدرک تاریخ است». اما در نهایت گفت «بله»، مزایای آن بیشتر از خطرات است. "

نکته‌ی کلیدی درباره‌ی این اظهارنظر، و در واقع این اعتراف، این است که که در حال حاضر، پروژه‌ی موسوم به «سود از عملکرد» محتمل‌ترین مقصر در موضوع همه‌گیری کووید-۱۹ است، زیرا اکثر منابع می‌گویند که چه به اشتباه یا عامدانه، پاتوژن‌های مرگبار از همین پروژه در موسسه ویروس‌شناسی ووهان در چین به بیرون درز کرد.

البته، ارتش ایالات متحده نیز از طریق هانتر بایدن(و شرکت او موسوم به متابایوتا)، پیتر دازاک از موسسه‌ی «EcoHealth Alliance» از موسسات پوششی سازمان سیا در حوزه درمان و سلامت، دکتر آنتونی فائوچی و دیگران در آزمایشگاه زیستی ووهان مشارکت داشت.

برای مدتی، رسانه‌ها و سیاستمداران جریان اصلی اعتراف نمی‌کردند که ویروس از آزمایشگاه ووهان نشت کرده و روایتی را پیش می برد که «ویروس» از بازاری مرطوب مثل بازار ماهی، جایی که شخصی، خفاش بیماری را ‌خورد، بین مردم شیوع پیدا کرد.

با این حال، یک گزارش از روزنامه‌ی وال استریت ژورنال منتشر شده در روز یکشنبه مدعی شد که یک سند محرمانه‌ی فاش‌شده، نشان می دهد وزارت انرژی ایالات متحده هم‌نظر با FBI بر این نظر است که همه گیری کووید احتمالاً از آزمایشگاه ووهان کلید خورد.

با وجود این تحول، کربی روز دوشنبه به مطبوعات گفت: "در حال حاضر در دولت ایالات متحده اتفاق نظری درباره چگونگی شروع دقیق کووید وجود ندارد. "

با اعتراف آژانس‌های دولت بایدن به نشت ویروس کووید از آزمایشگاه ووهان، مردم باید به خاطر داشته باشند که رسانه‌های جریان اصلی، حتی همین حالا هم، هر چند وقت یک‌بار ادعاهایی این چنینی از سوی فعالان مستقل و رسانه‌های آلترناتیو را به‌عنوان «تئوری‌های توطئه» رد می‌کنند.

با این حال، دیوار بلند دروغ‌های بزرگ در مورد کووید ۱۹(که در سه سال اخیر به خورد افکار عمومی داده شد) در حال فروپاشی است، زیرا موج بیداری عمومی و سیل افشاگری‌ها درباره‌ی نقش یک دولت پنهان جهانی در این فاجعه انسانی و سازمان‌یافته‌ بودن آن، ظاهرا توقف‌پذیر نیست. هر روز ابعاد جدیدی از دستور کار موسوم به «نظم نوین جهانی» توسط جریان قدرتمند گلوبالیست فاش می شود.

منبع: مشرق

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها