غذاهای شور استرس را افزایش می‌دهد

مصرف بیش از حد نمک و مواد غذایی شور سطح استرس را افزایش می‌دهد.

غذاهای شور استرس را افزایش می‌دهد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی نمک می‌تواند به افزایش سطح استرس کمک کند.

محققان با مطالعه روی موش‌ها دریافتند رژیم غذایی پر نمک سطح هورمون استرس را تا 75 درصد افزایش می‌دهد. آنان امیدوارند این یافته­‌ها بازنگری در سیاست‌های بهداشت عمومی در مورد مصرف نمک را به همراه داشته باشد تا تولید کنندگان میزان نمک مورد استفاده در مواد غذایی فرآوری شده را کاهش دهند.

میزان نمک توصیه شده برای بزرگسالان کمتر از شش گرم در روز است، اما اکثر افراد به طور منظم روانه حدود 9 گرم نمک می‌خورند. مصرف این میزان نمک می‌تواند به افزایش فشار خون کمک کند که خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دمانس عروقی را به همراه دارد.

در حالیکه اثرات نمک بر قلب و سیستم گردش خون به خوبی ثابت شده، اطلاعات کمی در مورد تاثیر رژیم غذایی پر نمک بر رفتار افراد وجود دارد.

گروهی از محققان دانشگاه ادینبرو (Edinburgh) بررسی‌هایی روی تعدادی موش که به طور معمول رژیم غذایی کم نمکی داشتند، انجام دادند و مواد غذایی پرنمک در اختیار آنها قرار دادند.

متخصصان دریافتند: نه تنها سطح هورمون استرس این موش‌ها در حالت استراحت افزایش پیدا کرده، بلکه واکنش هورمونی موش‌ها به استرس محیطی دو برابر موش‌هایی است که رژیم غذایی معمولی داشتند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، کارشناسان اظهار داشتند مطالعات بیشتری در حال انجام است تا مشخص شود آیا مصرف زیاد نمک منجر به تغییرات رفتاری دیگری مانند اضطراب و پرخاشگری می شود یا خیر.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها