خدمات دندانپزشکی رایگان شد!

وزارت بهداشت به تازگی اعلام کرد که به خاطر افزایش فوق العاده قیمت تعرفه ای دندانپزشکی، ۸ خدمت را برای بعضی از افراد جامعه رایگان یا با تخفیف اعلام کرده است.

خدمات دندانپزشکی رایگان شد!

گران‌ بودن خدمات دندانپزشکی و زیر بار نرفتن بیمه‌ها برای جبران خسارت‌های درمانی در این حوزه باعث شده است سالانه شاهد ازدست‌رفتن بیش از ۳۰ میلیون دندان در کشور باشیم.

این آماری است که محمداعظم مسعودی‌زاده رئیس جامعه دندانسازان و مدرس دانشگاه تهران اعلام کرده و گفته است که بر این اساس تحقیقات اتاق بازرگانی ایران برای واردات پروتز است.

او همچنین گفت: مردمی که به مراکز دولتی برای انجام امور دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، معتقدند برای ترمیم ۲ تا ۳ دندان در ماه باید کل حقوق دریافتی خود را پرداخت کنند و همین مسئله باعث شده ‌است اغلب مراجعات افراد به دندانپزشکی، به کشیدن دندان‌های پوسیده خلاصه شود.

مدیرکل اداره سلامت بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت هم چندی پیش گفته بود که بررسی گروه‌های مختلف سنی در ایران براساس شاخص DMFT (وجود پوسیدگی یا کشیدن دندان بر اثر پوسیدگی و یا ترمیم دندان‌های پوسیده) نشان می‌دهد در گروه سنی ۱۲ سال ۱.۸۴ است، به این معنی که به‌ طور متوسط هر کودک ۱۲ ساله ایرانی نزدیک به ۲ دندان پوسیده، پرشده یا کشیده‌شده دارد.

در این میان، وزارت بهداشت اخیرا ۸ خدمت دندانپزشکی را برای ۲ گروه از جامعه روستایی رایگان و برای آنها در جامعه شهری با ۶۵ درصد تخفیف اعلام کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها